Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 8V SMPI 77/78KM (350 A1)

Wyświetleń: 34527
Silnik 1.4 8V SMPI 77/78KM (350 A1)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

stosowane w:

Alfa RomeoFiatLanciaJeep

Silnik 1.4 8V o mocy 77-78KM wprowadzony na rynek w 2005 roku,  najbardziej znany z Fiata Punto. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4. Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • tani serwis
  • niski poziom spalania

-Wady

  • awarie wariatrora faz rozrządu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 12):
(7.3)
Trwałość
9.5/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
4.5/10
Głosy według opinii użytkowników:111

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 57

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.3)

Odradzam!

Fiat Linea03.05.2021
Opinia:Mam ten silnik w Linei 1.4 (2010) - auto od nowości w moich rękach (mamy maj 2021). Opinia? Do tego sedana (1200kg) to zbyt mała jednostka! Kupiłem auto napędzane tym "silnikiem" bo niestety nie wykonałem jazdy próbnej (tylko TJETem) a wcześniej użytkowałem Sienę (200 kg lżejsza i silnik 1.2 8V 73 KM). W porównaniu do Sieny tem silnik to tragedia: zerowa dynamika, nawet w mieście jest niewystarczający: włączenie się do ruchu czy zmiana pasa to nerwówka. O nastawianiu ekspresu do kawy podczas wyprzedzania nawet nie będę pisał.
Owszem, jest trwały ale to jedyna jego zaleta. "Jadąc" nim ma się wrażenie ze pod maską coś wyje a auto stoi - zupełnie jak przy ślizgającym się sprzęgle
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
2.0/10
Zalety:Zerowa awaryjność. Przy moim stylu jazdy (27 razy w ciągu ostatniego roku miałem rev limit) zmiany biegów pryz 4500 - 5000 rpm, jazda po krajówkach z butem w podłodze, a S-ki i autostrady po 150 - 160 (prędkośc przelotowa na tempomacie) nie robią na nim wrażenia. Wymieniłem juz sprzęgło, rozrżąd co 100 000 km (czyli 2x) i wałek drugiego biegu. A silnik - dalej jak nowy. Polecam wielbicielom bezemocjonalnego poruszania się do najbliższego sklepu (poza miasto nie - to auto jest niebezpieczne bo tak wolno przyspiesza. Powinien być zakaz produkcji aut z tak małym stosunkiem KM/kg)
Wady:Słaby, słaby, słaby - tego który wymyślił wyposażenie Linei w tę jednostkę powinno się skazać na próbę szybkiego dotarcia do celu tym bolidem podczas ataku sr***czki. Nie wierzcie tym co piszą o docieraniu się silnika i żwawszym zbieraniu się po przejechaniu kilku tysięcy km. Jedyne co w Was wzrośnie to frustracja.

Odmiana silnika: 1368 ccm 77 KM. Symbol to 323 cośtam

Rocznik: 2010

Przebieg: 168 000

Śr. spalanie: 10 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Grande Punto26.04.2021
Opinia:Mam ten silnik w Grande Punto i dynamika jest maksymalnie wystarczająca do miasta. Poza tym silnik bezproblemowy, zmienne fazy rozrządu są trwałe. Aby uniknąć awarii alternatora trzeba zmienić odpływ wody z prawej strony podszybia (W grande Punto).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
3.0/10
Zalety:Niska awaryjność Przyjemny dźwięk jak na mały silnik czterocylindrowy Moment obrotowy jest dostępny od niskich obrotów Świetny do gazu
Wady:Płytkowa regulacja zaworów Odpływ wody z podszybia na alternator w Grande Punto Dość wysokie spalanie jak na niską dynamikę

Odmiana silnika: 77 km

Rocznik: 2009

Przebieg: 180000

Śr. spalanie: 10.5 l/100km

Średnia:
(5.7)

Polecam!

Grande Punto13.04.2021
Opinia:Mam ten silnik w GP przebieg 240kkm z LPG jest mułowaty ale tez mało pali oraz jest bezawaryjny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Prosta konstrukcja 8V Dostęp do alternatora rozrusznika sprzęgła Nadaje się do LPG
Wady:Odpływ z podszybia kapie na rozgrzany Alternator Elektryka

Odmiana silnika: 77

Rocznik: 2006

Przebieg: 240000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(5.7)

Polecam!

Grande Punto13.04.2021
Opinia:Mam ten silnik w GP przebieg 240kkm z LPG jest mułowaty ale tez mało pali oraz jest bezawaryjny.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
5.0/10
Dynamika
4.0/10
Zalety:Prosta konstrukcja 8V Dostęp do alternatora rozrusznika sprzęgła Nadaje się do LPG
Wady:Odpływ z podszybia kapie na rozgrzany Alternator Elektryka

Odmiana silnika: 77

Rocznik: 2006

Przebieg: 240000

Śr. spalanie: 8 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

Qubo16.11.2019
Opinia:Silnik prosty i tani w utrzymaniu przez co nie generuje kosztów,po za klasycznym serwisem olej,filtry itd nic nie robiłem.Idealny do miasta i na krótkie odcinki do prędkości 100KM/h ok potem sie męczy.Jak dla mnie to zdecydowanie na tak,osobiście założyłem LPG i mega zadowolony z kosztów użytkowania.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:przedewszystkim prostota co przekłada się na dużą trwałość i niskie koszty użytkowania,mało pali plus LPG które idealnie współpracuje z tym silnikiem obniż koszty do minimum.
Wady:słaba dynamika zwłaszcza podczas nagłego przyspieszania lub ewentualnego wyprzedzania,zdecydowanie nie na trasy .

Odmiana silnika: 77KM

Rocznik: 2010

Przebieg: 189.000km

Śr. spalanie: 7.8 l/100km