Silnik 2.0 16V o moc 140KM o oznaczeniu M4R20 to jednostka koncernu Nissan, która miała również zastosowanie w autach Renault Megane i Laguna. Kierowcy chwalą sobie silnik za wysoką kulturę pracy, bardzo dobrą dynamikę, wysoki moment obrotowy oraz niski poziom spalania. Atutem jest mechanizm rozrządu oparty na łańcuchu z bezterminową gwarancją!!! Jedynym minusem może być kosztowny montaż instalacji LPG, ponieważ silnik nie posiada hydraulicznej regulacji zaworów a co za tym idzie musimy liczyć się z kosztownym serwisem przy ich regulacji. Poza tym mankamentem silnik jest bardzo chwalony przez użytkowników za dobre osiągi oraz bezawaryjność.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Łańcuch.
Ilość oleju silnikowego: 4.4 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Silniki 2.0 to jednostka Nissana o oznaczeniu (MR20DE) ma również zastosowanie w samochodach Renault gdzie ma oznaczenie ( M4R) i ma regulowane luzy zaworowe.Dlatego przy montażu instalacji LPG zalecane jest montaż zestawu do lubryfikacji gniazd zaworowych. Niestety będziemy zmuszeni do kontroli i kosztownej regulacji luzów zaworowych.
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Odradzam!
Odmiana silnika: 140KM
Rocznik: 2009
Przebieg: 130000
Śr. spalanie: 10 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 140 / MR20
Rocznik / Przebieg: 2011
Średnie spalanie: 9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: QASHQAI/140KM
Rocznik / Przebieg: 2008r/190tys
Średnie spalanie: 8 l/100km