Silnik 1.8 16V 120KM o oznaczeniu F4P znany przede wszystkim z modelu Renault Lguna II. Jednostka bardzo udana nie przysparza kierowcom większych problemów a do najbardziej uciążliwych są awarie cewki zapłonowej, przepustnicy oraz drobne usterki elektroniki - nie groźne. Przy odpowiedniej eksploatacji wymianie na czas olejów i filtrów spokojnie można przejechać bez większych napraw 400tys kilometrów. Dodatkowym atutem tej jednostki jest niski poziom spalania i dobra dynamika oraz kultura pracy, średnio auto z tym silnikiem potrzebuje 7l benzyny na 100 kilometrów. Kierowcy chwalą sobie silnik za jego bezawaryjność oraz łatwą dostępność części w niskich cenach. Dodatkowym atutem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000.
Ilość oleju silnikowego: 5.3 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po 20.000 km lub 2 lata.
Przegląd serwisowy co 20.000.
Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 120KM / F4P
Rocznik: 2002
Przebieg: 370000
Śr. spalanie: 8.5 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 120 km
Rocznik: 2002
Przebieg: 298 tys km
Śr. spalanie: 6.9 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 16 v F4P 121 KM
Rocznik: 2001
Przebieg: 284 tys km
Śr. spalanie: 8.6 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 16v F4P
Rocznik: 2001
Przebieg: 285 tys km
Śr. spalanie: 8.1 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 1.8 16V 120KM
Rocznik / Przebieg: 1999 przebieg 365tys
Średnie spalanie: 7.5 l/100km