Silnik 1.2 8V SMPI 60/65KM (FIRE) dodano: 10.04.2021

Zdecydowanie polecam! Największym plusem tego silnika jest jego prosta budowa, każdy mechanik sobie z nim poradzi. Koszty eksploatacji dzięki temu są niskie. Spalanie w mieście około 7 litrow, natomiast na trasie 5,5 przy bardzo spokojniej jeździe.

Silnik 1.6 16V VTi 120KM (EP6/EP6C) dodano: 10.04.2021

Dramat. Stanowczo odradzam zakup. Sypiący się rozrząd z wariatorami wymiana 3 tys., 5 l oleju dodatkowo między dolewkami, niezbyt dynamiczny, a powyżej 130 głośny i paliwożerny. Na lpg pojawia się depolution system faulty, wypadają zapłony.

Silnik 3.0 R6 24V 204/218KM (N53B30) dodano: 08.04.2021

Bardzo dobry silnik tankując na BP wtryskiwacze oraz pompa paliwa w moim przypadku wytrzymały 300 000 km i nadal są w dobrym stanie , zużycie oleju praktycznie niezauważalne rozrząd jeszcze nie dotykany nigdy nie wymieniałem żadnej cewki zaplonowej . Po 250 000km wymieniłem katalizator. NOX

Silnik 2.0 16V MR20DE dodano: 05.04.2021

nie nadaje sie do gazu stanowczo

Silnik 1.6 16V T-GDI 177/186KM (G4FJ) dodano: 05.04.2021

Silnik ma same zalety. Jedyna wada to spalanie - średnio 10 litrów (+2 na autostradach, a do -2 w zwykłych trasach). Silnik bardzo udany, cicho pracuje, praktycznie nie zużywa oleju (ja wymieniam nie co 15 tys. km tylko co 7,5 tys. km). Moc rozwija od 1400 obr/min, choć ja staram się jeździć przeważnie 2000-2500, a czasem pocisnąć mocniej żeby turbina ożyła. Ze względu na brak hydraulicznej kompensacji luzów ten typ silnika NIE nadaje się do LPG (koszt instalacji wysoki przez GDI, do tego potem dojdą drogie ręczne regulacje luzu zaworowego).

Silnik 5.4 V12 24V 326KM (M73B54) dodano: 04.04.2021

mam 7 e38 którą zagazowałem i nie mam żadnych z tym autem problemów nie licząc dwóch wad produkcyjncyh

Silnik 2.0 16V Turbo F4Rt dodano: 04.04.2021

Auto naprawdę godne uwagi. Silnik 2.0 turbo 163 KM jest naprawdę rewelacyjny. Aż żal że Renault nie wrzuca go już do nowych samochodów. Przejechane 60 tys km i zero awarii ( na gazie i benzynie). Dzięki temu silnikowi zmieniłem zdanie o Renault na bardzo pozytywne.

Silnik 1.4 16V FSI dodano: 02.04.2021

Kupiłem na szybko i żałowałem

Silnik 2.0 16V QR20DE dodano: 02.04.2021

Omijać szerokim łukiem. Te silniki są po prostu wadliwe. Szybko wyciąga się łańcuch, fabrycznie uszkodzone pierścienie olejowe (konsumpcja oleju), regulacja luzów przez wymianę szklanek. Do tego dochodzi problem z katem w T30 (na mnie na szczęście jie ŕafiło). W porównaniu z np F4RT Renault to dno i dwa metry mułu.

Silnik 1.8 16V F4P dodano: 01.04.2021

Jedynie co się wydarzyło to puściły uszczelnienia przy wałku rozrzadu i trzeba było wymienić uszczelnienia jak i pasek, był cały w oleju. Podejrzewam że przejechałem tak około 20 tys. Ślady pojawiającego się oleju były wcześniej mniejszea, ale w końcu zaczęło kapac i cały silnik był w oleju, wymienialem dwa razy pasek osprzętu, bo niestety olej go niszczył. Na szczescie pasek rozrządu nie pękł. Na gazie 200 tys. zrobione. Nie widzę narazie by silnik miał dość, jeśli chodzi o dynamikę i moc. Olej bierze 0.7 litra na 10000 tys.

Silnik 1.4i 16V 88/90KM (ET3 J4) dodano: 24.03.2021

Slinik długowieczny ale dla mojego auta (Citroen C4 I)wydaje się za słaby, szczególnie jeśli chodzi o przyspieszanie od zera. Przegląd okresowy co 30 tys km to oczywiście pomyłka konstruktorów. Żeby uniknąć problemów dystans ten trzeba skrócić o połowę. A przy wymianie paska rozrządu koniecznie pamiętać o wymianie KZFR. Inaczej silnik szybko stanie się mułowaty na niskich i średnich obrotach.

Silnik 1.2 16V TCe 120KM H5Ft dodano: 22.03.2021

Silnik bardzo dynamiczny i elastyczny , mało awaryjny, praktycznie przez 100 tys km nic się nie zepsuło z osprzętu. Clio z tym silnikiem robi się bardzo dynamiczne , na trasach szybkiego ruchu nie zabraknie wam pary nawet powyżej 160km/h, czego nie można powiedzieć o 0.9tce. Fajnie że ma 4 cylindry dzięki czemu ma bardzo dobrą kulturę pracy, cisza , żadnego terkotania. Silniki te nie zużywają oleju, a jak już to jakieś naprawdę marginalne ilości (a wiemy jak to wygląda u konkurencjach, takie czasy). Nie byłem zwolennikiem francuskich wynalazków ale można się przekonać, to już nie te czasy co 15 lat temu, odrobili lekcje i można silnikom zaufać.

Silnik 1.4 16V ecoFLEX B14XE dodano: 21.03.2021

Szukałem Astry G 1.4 90KM Twinport w dobrym stanie i znalazłem: od znajomego. Zakup z salonu w moim mieście, serwis w moim mieście. Auto przejechało w ciągu 2 lat 20000km i sprawdza się doskonale: do miasta i na trasę. Ten silnik to bezproblemowa eksploatacja i całkiem znośne spożycie paliwa.

Silnik 2.2 16V VTEC 200/212KM (H22A7/A8) dodano: 18.03.2021

Auto posiadam od 2008 roku ,więc jeżdżę nim już ponad 12 lat. Obecnie pełni rolę już trzeciego samochodu w rodzinie i ma już u mnie dożywocie . Polecam za bezawaryjnosc i frajdę z jazdy.

Silnik 1.6i 16V 109/110KM (TU5 JP4) dodano: 18.03.2021

Silnik mam w Peugeot 206. Jest idealny do tego samochodu (mała masa własna) i moc 109 koni mechanicznych to świetne rozwiązanie. Silnik przejechał ze mną 65000 kilometrów i nie miałem z nim żadnych problemów. Awarie przepustnicy? Ja zapobiegam w ten sposób, że raz do roku (na wiosnę) wyjmuję przepustnicę i przeczyszczam ją zwykłym zmywaczem do hamulców i nie mam z nią żadnych problemów. W silniku od kiedy go kupiłem przy gwałtownym dodaniu gazu stukają jakby zawory (być może uszkodzone są hydropopychacze) ale nic od 65 tys. km nie robiłem z tym a silnik niezmiennie dobrze chodzi. Po przekroczeniu 3500 obr/min silnik budzi się do życia i żwawo przyspiesza. Wystarcza na trasy poza miastem. W mieście ma apetyt na paliwo (u mnie około 8-9l/100km). Najniższe spalanie jakie na trasie udało mi się uzyskać to 5.5l/100 km trasa pod drodze ekspresowej (nie było to wskazanie komputera tylko zwykłe obliczenia od zapalenia lampki rezerwy przez zalanie paliwa do kolejnego zapalenia rezerwy). Ogólnie silnik bardzo polecam, należy wymieniać olej lać paliwo i cieszyć się eksploatacją!

Wybierz najlepszy typ silnika

TSI
zagłosuj
T-Jet
zagłosuj
THP
zagłosuj
TCe
zagłosuj
EDIT
zagłosuj
EcoBoost
zagłosuj
i-VTEC
zagłosuj
GDI
zagłosuj
SkyActiv-G
zagłosuj
MIVEC
zagłosuj
DIG-T
zagłosuj
VVT-i
zagłosuj
Suma głosów: 7326