Mazda

Silnik Mazda 1.6 16V DOHC 110KM B6-ZE

2637
Silnik Mazda 1.6 16V DOHC 110KM B6-ZE

Silniki Mazda Serii B / F / K są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 1.6i 16V B6-ZE o mocy 110KM DOHC  to najmocniejsza odmiana z rodziny B6 która miała zastosowanie w modelu Mazda MX-5.
Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km. Jednostka nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od awarii.



Do najbardziej uciążliwych trzeba zaliczyć problem szybszego zużycia tłoków oraz pierścieni tłokowych (tyczy się to jednostek o przebiegach około 150 tys/km) sygnałem tego jest szybsze zużycie oleju. Inne usterki mniej kosztowne to drobne awarie elektryki – świece kable. Jednak nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Silnik pracuje przyzwoicie jedynie przy wyższych obrotach, jest bardziej słyszalny, dynamika nie jest jej atutem ale też nie jest najgorzej. Dużym plusem jest trwałość oraz niska awaryjność jednostki.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • silnik bezkolizyjny
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • wysokie spalanie
  • głośna praca na wyższych obrotach

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
100%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

04.01.2023 mx-5 nb
(9.3)
Opinia: Silnik 200kkm. Jak nówka. Tani w utrzymaniu, bezproblemowy, fajnie ciągnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie koszty utrzymania Trwałość Dźwięk
  • Silnik: 110km
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam