Silniki Chrysler - Silnik 3.2 V6 24V VVT 272KM (EHB)

Wyświetleń: 703
MotoBenzyna

Silniki Chrysler

stosowane w:

ChryslerDodgeJeepFiat

Silnik 3.2 V6 24V VVT o mocy 272KM to kolejna odmiana z rodziny Pentastar która była stosowana od 2014 roku jedynie w modelu Jeep Cherokee KL.Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Jeep Cherokee KL 3.2 17.02.2021
Opinia:Auto użytkuję od przebiegu około 24kkm i od razu zamontowałem instalację Lovato Fast C-OBD 6 . Jak na razie bez problemu. Silnik jest całkowicie bezproblemowy i daje dużo frajdy z jazdy . Zapas mocy jest wystarczający. Bardzo fajnie autem się startuje i włącza do ruchu. (brak turbodziury i 4x4). Przy normalnej (z wyprzedzaniem) jeździe na krajówce spala około 13-14 litrów gazu. Olej zalecany Mopar co około 11kkm z org filtrem to koszt około 240 zł (pozostałe mat. eksploatacyjne w normalnych cenach). Jak na razie zero problemów i oby tak dalej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Moc , kultura pracy, świetnie dogaduje się z LPG, koszty utrzymania
Wady:na razie nie zauważyłem.

Odmiana silnika: 272 KM EHB V6 Pentastar

Rocznik: 2016

Przebieg: 59000kkm

Śr. spalanie: 13.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Tritec (1999-2007)

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Neon (1994-2010)

Silniki 4-cylindrowe World Gasoline Engine (od 2005)

Silniki 6-cylindrowe DOHC z rodziny LH (1998-2010)

Silniki 6-cylindrowe SOHC (1989-2011)

Silniki 6-cylindrowe z rodziny Pentastar (od 2010)

Silniki 6 i 8-cylindrowe PowerTech (1999-2013)

Silniki 6 i 8-cylindrowe serii Magnum (1992-2003)

Silniki 8-cylindrowe HEMI III generacji (od 2003)