Jaguar

Silnik Jaguar 5.0 V8 32V VVT 375KM-385KM AJ133

5370
Silnik Jaguar 5.0 V8 32V VVT 375KM-385KM AJ133

Silniki Jaguar / Land Rover są stosowane w samochodach marki

  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Jaguar 5.0 V8 32V VVT o mocy 375-385KM wszedł do produkcji w 2009 roku jako całkowicie nowa konstrukcja która miała zastąpić starsze odmiany nie spełniająca obecnych norm.Jednostka została wyposażona w nowej generacji układ wtryskowy Bezpośredni sterowany rozpylaczem ,oraz bezstopniową regulację rozrządu wlotowego i wylotowego.Trzeba nadmienić że wszystkie modele po roku 2010 spełniały wygórowane  normy spalin Euro 5.Silnik o bardzo dobrej kulturze pracy świetnej dynamice oraz wyśmienitych osiągach,niestety przekłada się to na dość spory poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 8-cylindrowy

Ilość zaworów: 32

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika

Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 7.3 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (7.8)
Trwałość 8.7/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 8.7/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
60%
20%
20%
0%
0%
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

20.06.2022 Jaguar XF
(8.0)
Opinia: Z kim bym nie rozmawiał boi się Jaguara. Bo opinia jest taka że awaryjny i drogi w utrzymaniu. Nie zgodzę się. Tzn zgodzę, ale jedynie gdy mówimy o utrzymaniu wersji v8. Ale pokażcie mi v8 z tych lat TANIE w utrzmaniu. 4.2 volkswagena ?
  • 10.0/10
  • 6.0/10
  • 8.0/10
Zalety: dynamika, dźwięk v8 zwłaszcza na niskich obrotach,
Wady: gorsze zaopatrzenie w części niż w konkurencyjnych v8, wymiana rozrządu na oryginalnych częściach to wydatek rzędu 10-12 tys zł (w innych v8 podobny koszt)
  • Silnik: 385 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 180000
  • Spalanie: 14.0 l/100km
Polecam
14.04.2021 Jaguar XF polift
(7.7)
Opinia: Jeszcze odnośnie spalania bo wiele osób to interesuje. Trasa to 12 litrów przy dynamicznej jeździe po drogach krajowych. Można zejść do 9 litrów przy 90 ale zrobiłem to raz. Autostrada przy 140 to 11-12 litrów. Miasto różnie, można 12 można 20. Ja jeżdżę dynamicznie.
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
  • Silnik: 385 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 130 tys km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam
14.04.2021 Jaguar XF polift
(7.7)
Opinia: Silnik jak najbardziej ok. 5 litrowe V8 brzmi bardzo rasowo pomimo rev limitera przy 4 tys obr. Zmiana oleju koniecznie co 10 max 15 tys km. I tylko 0w20 lub 5w20 dedykowana normą Jaguar Land Rover. Wadą jest niewątpliwie szybko zużywający się rozrząd (łańcuch) już
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Dynamika, spalanie (spodziewałem się wyższego), jest dedykowana instalacja LPG, dźwięk, koszty takie same jak mniejszy 3.0 Supercharged 340/380 KM (to samo chłodzenie i rozrząd).
Wady: Szybka awaria rozrządu już przy 120 tys. km (drogo)., awarie króćca układu chłodzenia (tanie), Części do silnika praktycznie tylko oryginalne, niewiele zamienników.
  • Silnik: 385 KM
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 130 tys km
  • Spalanie: 15.0 l/100km
Polecam