Honda

Silnik Honda 1.0 12V VTEC Turbo 126KM-129KM P10

7200
Silnik Honda 1.0 12V VTEC Turbo 126KM-129KM P10

Silniki Honda i-DSI / i-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Silnik Honda 1.0 12V VTEC Turbo 126/129KM ma zastosowanie w modelu Honda Civic X od 2017 roku. Konstrukcja silnika z rodziny P została oparta na wolnossącej odmianie  którą weszła do produkcji w 2003 roku i zasilała modele Honda Life oraz Zest. Na bazie sprawdzonej jednostki wprowadzono odmianę z turbodoładowaniem w której przeprowadzono szereg modyfikacji aby spełnić obecne normy.


Nowatorskie rozwiązania jakie wprowadzili inżynierowie Hondy pozwoliły na uzyskanie w tym trzy cylindrowym motorze niezłe osiągi,przyzwoitą kulturę pracy oraz niski poziom spalania.Jednostka została wyposażona w nowoczesny bezpośredni wtrysk paliwa,turbosprężarkę oraz system zapłonu iskrowego i-DSI (podwójny sekwencyjny zapłon) System ten wykorzystuje dwie świece zapłonowe na cylinder które zapalają się sekwencyjnie jedna po drugiej,to rozwiązanie wpływa na lepsza dynamikę,niższe zużycie paliwa oraz niższą emisję spalin !!! Ponadto jednostka wyposażona jest w system zmiennych faz rozrządu I-VTEC  oraz dodatkowy system płynnej zmiany czasów otwarcia zaworów Dual-VTC.


Rozrząd jaki zastososwano w tym motorze to pasek zębaty pracujący w oleju.Reasumując,to sprawdzona i udana konstrukcja która przeszła szereg modyfikacji aby dostosować się do dzisiejszych trendów downsizingu.Zdecydowanie na plus trzeba zaliczyć dobra dynamikę niski poziom spalania oraz dobrą kulturę pracy biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z trzycylindrowym silnikiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • turbodoładowanie
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: . L, typ oleju: 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.3)
Trwałość 6.5/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

55%
0%
30%
3%
6%
3%
3%
Suma głosów: 33

Opinie użytkowników

30.08.2023 Civic X gen
(5.3)
Opinia: Civic fajny, ale 1,0 to porazka. Przebieg nie dobił nawet do 60 tysięcy i rozrząd sie rozleciał. Zerwany pasek, pogięte zawory... :( Koszt napwary w ASO wstepnie wyliczony na 15 tysięcy złotych. Serwis Hondy dośc niesmiało przyznał że to typowa usterka
  • 3.0/10
  • 5.0/10
  • 8.0/10
Zalety: brak
Wady: Pasek rozrządu pracujący w oleju,
  • Silnik: 129 KM
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 58800
  • Spalanie: 7.8 l/100km
Odradzam
17.11.2021 Honda Civic 5d elegance
(7.3)
Opinia: To że jest to 3-cyl czuć tylko przez 5-7 sek po rozruchu zimnego silnika, później czuć że załącza się jakiś układ wyrównoważający a silnik cyka jak pszczółka, przejechałem na nim 60.000km bez absolutnie żadnych problemów (od nowości)
  • 10.0/10
  • 4.0/10
  • 8.0/10
Zalety: cichy, wysoka kultura pracy, niezwykle elastyczny, bezawaryjny
Wady: trochę za wysokie spalanie ale jest to pewnie spowodowane bardzo żwawą reakcją na każdorazowe dodanie gazu
  • Silnik: 129km
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 60000
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam