Honda

Silnik Honda 2.2 16V VTEC 185KM H22

3343
Silnik Honda 2.2 16V VTEC 185KM H22

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 2.2 16V VTEC o mocy 185KM zadebiutował w 1993 roku w Hondzie Prelude i był stosowany do 2001 jedynie w tym modelu Trzeba nadmienić że w 1994 roku  blok oraz głowica była wykorzystana do produkcji silników Formuła 3  Konstrukcja trwała, nie sprawiająca użytkownikom większych problemów oczywiście przy odpowiednim serwisowaniu.


Parametry i osiągi silnika na bardzo wysokim poziomie, użytkownicy chwalą sobie silnik za bardzo dobrą dynamikę oraz wysoka kulturę pracy. Niestety mankamentem jest wysokość spalania przekraczającą ponad 10L a w mieście nawet do 15L. Rozwiązaniem może być montaż instalacji LPG ale tu zwolennicy tej jednostki odradzają z racji pogorszenia się osiągów silnika. Reasumując silnik dla osób szukających wrażeń z jazdy, nie baczących na koszty użytkowania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami