Honda

Silnik Honda 1.8 16V VTEC 136KM F18

8352
Silnik Honda 1.8 16V VTEC 136KM F18

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 1.8 VTEC o mocy 136KM miał zastosowanie w samochodach HONDA Accord VI w latach 1998-2002. Konstrukcja silnika prosta, nie skomplikowana wyposażona w systemem zmiennych faz rozrządu VTEC. Jest to bardzo dobra sprawdzona jednostka, praktycznie bezawaryjna. Największym problemem może być spalanie oleju silnikowego, sygnałem jest głośna praca silnika przy rozruchu – koniecznie sprawdzać poziom oleju!!! Silnik o charakterystyce sportowej, lubiący wysokie obroty.


Jest dynamiczny i zrywny, niestety przy tym paliwożerny, jeśli ktoś szuka jednostki o sportowym zacięciu to silnik jest idealną propozycją.Niestety trzeba się przygotować na dosyć duże spalanie,co prawda istnieje możliwość montażu instalacji LPG jednak serwisanci nie specjalnie ją zalecają.Trzeba również pamiętać o regulacji luzów zaworowych maksymalnie co 40 tys/km


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • przyzwoita dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • koszty serwisu
  • wysokie spalanie
  • spalanie oleju silnikowego
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6-4.3 L, typ oleju: 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 5) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 8.8/10
Dynamika 8.2/10
Głosy według opinii użytkowników: 5 0

Najbardziej awaryjna część

20%
10%
10%
20%
10%
0%
30%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

16.04.2024 Accord VI
(9.3)
Opinia: F18b2 w accord po ponad 290 tys kompresja jak nowa.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Muł jak cholera dopiero okolo 4500 obr zaczyna jechać.
Wady: Brak jakichkolwiek. Jeclj ktoś piszd zd regulacja luzu zaworow jest wadą to ma siano zamiast mózgu. To taki sama wada jak wymiana oleju.
  • Silnik: F18b2
  • Rocznik: 2000
  • Przebieg: 290
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
05.10.2022 Honda Accord VI gen.
(10.0)
Opinia: W temacie LPG to toalna bzdura. Silnik bezproblemowy w przypadku instalacji LPG kiedy dobierze się odpowiednią instalację. Mam LPG od ponad 10 lat i silnik sprawuje się bez zarzutu,. Oleju bierze jak na lekarstwo lub wcale. Generalnie pancerna i niewysilona jednostka. Swoje musi spalić ale moc nie bierze się z powietrza.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Dźwięk Bezawaryjność
Wady: Silnik wolnych obrotów
  • Silnik: F18B2
  • Rocznik: 1999
  • Przebieg: 200000
  • Spalanie: 8.5 l/100km
Polecam
24.04.2022 Honda Accord Vi
(9.0)
Opinia: Silnik pancerny, poniżej 2300 obrotów w miarę oszczędny, a powyżej całkiem dynamiczny. Powyżej 4000 słychać fajny rasowy dźwięk za sprawą otwarcia zaworu IAB. Oleju w ogóle nie ubywa. Dużą zaletą jest to, że się szybko nagrzewa. Tani w serwisowaniu. Bliźniaczy do F20 i F23. Spalanie
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Mała awaryjność Przyzwoita dynamika Tani w utrzymaniu Szybko się nagrzewa
Wady: Wysokie spalanie Regulacja luzów zaworowych
  • Silnik: F18B2
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 136700
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam
28.12.2021 Accord VI
(8.7)
Opinia: Silnik bardzo dobry. Jeśli ktoś jeździ spokojnie i rzadko przekracza 4tys obrotów to oleju w ogóle nie ubywa. Przy dynamicznej jeździe owszem. Spalanie benzyny dość spore, ale dynamika na wyższych obrotach i dźwięk silnika to rekompensuje. Dużą zaletą jest to, że silnik szybko się nagrzewa
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Wysoka kultura pracy Niezawodność Dynamika Szybko się nagrzewa
Wady: Spalanie Spalanie oleju przy dynamicznej jeździe
  • Silnik: 136/F18B2
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 150000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam
20.03.2018 Accord
(8.0)
Opinia: Jest to bardzo udany silnik jeśli chodzi o F serie mam tu na myśli F18B2 oraz F20B2 o mocach 136 KM i 147KM. Bardzo dobra kultura pracy, jest elastyczny. Szybko łapie temperaturę i równo trzyma obroty pracuje cicho na wolnych obrotach. Dobrze wkręca się na
  • 10.0/10
  • 7.0/10
  • 7.0/10
Zalety: bardzo dobra kultura pracy,dobra elastyczność,duża trwałość
Wady: paliwożerny,spalanie oleju silnikowego
  • Silnik: F18B2/136KM
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 280.000
  • Spalanie: 10.0 l/100km
Polecam