Honda

Silnik Honda 2.0i 16V 128KM-147KM B20

8189
Silnik Honda 2.0i 16V 128KM-147KM B20

Silniki Honda VTEC / Non-VTEC są stosowane w samochodach marki

  • Honda
  • Rover

Silnik Honda 2.0i 16V o mocy 128 lub 147KM to odmiana z rodziny B, która miał zastosowanie od 1996 roku  w modelu Honda CR-V. Konstrukcja rzędowa DOHC w której nie zastosowano zmienne fazy rozrządu VTEC. Jednostka w opinii użytkowników uchodzi za bardzo trwałą z niską awaryjność co powala na pokonanie dużych przebiegów bez większych awarii.Na plus trzeba zaliczyć bardzo dobra dynamikę oraz poprawną kulturę pracy,po stronie minusów trzeba zapisać wysoki poziom spalania zwłaszcza w jeździe miejskiej.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy

Wady

  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Motul 5W40, wymiana po 10.000 km lub 6 miesięcy
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.0)
Trwałość 8.0/10
Utrzymanie 6.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
50%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

10.03.2021 Honda CRV RD1
(8.0)
Opinia: Posiadam B20Z1 z głowicą B18C4, czyli popularne B20Vtec. Po kilku większych modyfikacjach moja Crv legitymuje się mocą ok. 250 KM. Auto jeździ gładko na LPG. Silnik wytrzymały, mało awaryjny. Spalanie... No cóż, na wodę nie jeździ. Polecam szczególnie do włożenia w lżejszą budę
  • 8.0/10
  • 6.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Trwałość
Wady: Dostępność części, która spada
  • Silnik: 250
  • Rocznik: 2001
  • Przebieg: 260000
  • Spalanie: 12.0 l/100km
Polecam