Ford

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 182KM Dragon

8655
Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 182KM Dragon

Silniki Ford EcoBoost / Ti-VCT są stosowane w samochodach marki

  • Ford
  • Jaguar
  • Land Rover

Silnik Ford 1.5 12V EcoBoost 182KM to najnowsza konstrukcja koncernu Ford która została wprowadzona na rynek w 2018 roku wraz z modelem Ford Kuga .Jednostka wchodzi w skład nowej rodziny silników Dragon  o  pojemnościach 1.2 l oraz 1.5 l która będzie powoli zastępować starsze odmiany.Konstrukcja nowoczesna zaawansowana technologicznie została oparta na sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost z rodziny Fox.Jednostka 3-cylindorwa z nowoczesnym bezpośrednim wtryskiem paliwa pod bardzo dużym ciśnieniem oraz turbosprężarką o niskiej bezwładności.


Całość wykonana z aluminium,blok oraz głowica która została wyposażona w podwójny niezależny układ zmiennych faz rozrządu Ti-VCT.W jednostce wprowadzono nowsze rozwiązania układu rozrządu w którym zastosowano łańcuch.Również cały układ korbowodowy został specjalnie zaprojektowany aby wyeliminować wszelkie drgania i poprawić kulturę pracy 3-cylindrowej jednostki.Na uwagę zasługuję zastosowanie oddzielnej cewki na każdy cylinder ułatwia to lepszy rozruch zwłaszcza na zimnym silniku.W zależności od odmiany jednostki zostały sprzężone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem.


Zamysłem konstruktorów było stworzenie 3 cylindrowej jednostki o bardzo dobrych parametrach która miała zastąpić 4-cylindrowe modele nie tracą przy tym na osiągach.Tak więc powstał nowoczesny silnik 3 cylindrowy spełniający wygórowane normy spalin który w przyszłości będzie napędzał szereg modelów Forda.Podsumowując,silnik 1.5 to bardzo zaawansowana konstrukcja o dobrych parametrach,wysokiej kulturze pracy oraz niskim poziomie spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwity poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.05-6.45 L, typ oleju: 5W20/ACEA A5/B5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

57%
4%
4%
4%
26%
4%
0%
Suma głosów: 23

Opinie użytkowników

05.07.2023 Ford Focus MK3 1.5 182km
(10.0)
Opinia: Ford Focus 1.5 EcoBoost 182km 2018r. 141tys. Przebiegu jak narazie to moje najlepsze auto rewelacyjna dynamika już od niskich obrotów z wiekszych napraw robione tylko sprzęgło zobaczymy co bd dalej.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika Prowadzenie Komfort Jazdy Elektronika
Wady: Sprzęgło
  • Silnik: 182
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 141000
  • Spalanie: 7.9 l/100km
Polecam
30.12.2021 Focus mk4
(10.0)
Opinia: Bardzo żwawy silnik o wysokiej kulturze pracy, pomimo 3 cylindrów brzmi jakby rasowo, co dziwi. Ładnie kręci się do ponad 6k obrotów. W Focusie mk4 Titanium Business dzięki dobremu wyciszeniu jak prawie niesłyszalny. Dobrze współpracuje z automatem 8- biegowym. Spalanie na trasie potrafi zejść do
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Elastyczny, dynamiczny i ładnie się wkręca.
  • Silnik: 182 KM R3
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 50
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam

Wybierz silnik i dodaj opinię