Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 2.3 16V EcoBoost 280/290KM (L3)

Wyświetleń: 1603
Silnik 2.3 16V EcoBoost 280/290KM (L3)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

stosowane w:

FordJaguarLand Rover

Silnik 2.3 16V EcoBoost 280/290KM wszedł do produkcji w roku 2015 i miał zastosowanie w modelach Ford Focus ST oraz Ford Mustang.Jednostka czterocylindrowa turbodoładowana wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz podwójne zmienne fazy rozrządu VCT..Konstrukcja bloku oraz głowicy została wykonana z aluminium co przełożyło się na niższą wagę a co za tym idzie na lepsze osiągi. Silnik powstał na bazie odmiany silnika Mazdy z rodziny L który został i dostosowany do obecnych rozwiązań jak również norm które obowiązują.Jednostka w przyszłości będzie miała zastosowanie w szerokiej gamie samochodów segmentu kompakt,średnich oraz pojazdów użytkowych/Pickap.W opinii użytkowników jest chwalony za bardzo dobre osiągi,świetną dynamikę oraz elastyczność jak również wysoka kulturę pracy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.7 L, typ oleju: SYNTHESIS F 5W30, wymiana po 7000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)

Silniki 3.7 Ti-VCT z rodziny Cyclone V6 (od 2007)

Silniki 5.0 Ti-VCT z rodziny Coyote V8 (od 2011)