Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.5 16V EcoBoost 182KM (Sigma)

Wyświetleń: 772
Silnik 1.5 16V EcoBoost 182KM (Sigma)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 182KM to kolejna odmiana którą znajdziemy w szeregu modeli Forda od 2014 roku.Jednostka zastąpiła starszą odmianę 1.6 ecoboost która była dosyć awaryjna i nie spełniała najnowszych norm spalin.Konstruktorzy Forda w nowej jednostce postawili na obniżenie kosztów eksploatacji lepsze osiągi oraz niską awaryjność.Silnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 ecoboost jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15.tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!) nie bacząc na interwał który podaje producent. W większości przypadków przebiegi 200 tys nie stwarza większych problemów, jednak po wyżej tego przebiegu trzeba się liczyć z z możliwością zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowane.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednych kierowców.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • awaria głowicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(5.3)
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Głosy według opinii użytkowników:01

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(5.3)

Odradzam!

Kuga II 4x4 AT25.06.2020
Opinia:Przy 60tys. padła głowica i 2 tłoki; silnik wymieniony na gwarancji po 5 miesiącach spędzonych w serwisie + pompa paliwa. Auto kupione w serwisie, zadbane, silnik jednak padł po czterech latach użytkowania.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
6.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:Elastyczny, dość żwawy, ale bez przesady
Wady:Wysokie spalanie

Odmiana silnika: 182

Rocznik: 2015

Przebieg: 6200

Śr. spalanie: 11 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)