Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.5 16V EcoBoost 120KM (Sigma)

Wyświetleń: 621
Silnik 1.5 16V EcoBoost 120KM (Sigma)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 120KM to konstrukcja Forda, która weszła do produkcji w 2014 roku w modelu Ford Kuga.Silnik ma zastąpić starszą konstrukcję  1.6 EcoBoost i będzie występował w szerokim wachlarzu modeli Forda takich jak Mondeo, Focus ,C-Max czy Kuga .Ford w nowej jednostce postawił przede wszystkim na osiągi oraz obniżenie kosztów spalania, przez co jest to jedne z najbardziej zaawansowanych silników na rynku.SIlnik 1.5 EcoBoost podobnie jak w sprawdzonej odmianie 1.0 jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtrysk paliwa oraz zmienne fazy rozrządu, co przekłada się na niski poziom spalania i bardzo dobre osiągi. Nowinką która została zastosowana jest sprzęgło pompy wody dzięki temu silnik szybciej się nagrzewa co ma na celu obniżenie poziomu spalania.Awaryjność jednostki jest oceniana na niskim poziomie oczywiście wszystko jest to uzależnione od odpowiedniej eksploatacji.Bardzo ważne aby w silniku stosować się wysokiej jakości olej syntetyczny i zmieniać go maksymalnie co 15tys/km lub 1 rok ( serwisanci zalecają nawet co 10 tys.km !!!). W większości przypadków przebiegi 200 tys nie przysparzają większych problemów, jednak trzeba się liczyć z ze zużyciem turbosprężarki lub koła dwumasowgo które jest seryjnie montowany po wyżej takiego przebiegu.Niektórzy użytkownicy sygnalizują problem z głowicą,awarii ulega uszczelka pod głowica co w konsekwencji doprowadza do poważnej usterki.Po za tym można śmiało stwierdzić że silnik 1.5 Ecoboost to udana konstrukcja o bardzo dobrych parametrach która spełni oczekiwania najbardziej wybrednego kierowcy.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • turbodoładowanie
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika

-Wady

  • awaria uszczelki pod głowicą
  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: FORD CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL A5 5W-30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)