Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.0 12V EcoBoost 125KM (Fox)

Wyświetleń: 436
Silnik 1.0 12V EcoBoost 125KM (Fox)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.0 12V EcoBoost 125KM to nowoczesna jednostka napędowa Ford Motor Company w prowadzona na rynek w 2012 roku. Silnik  został wyróżniony i otrzymał prestiżowy tytuł "International Engine of the Year 2012". Jednostka trzycylindrowa o pojemności 1.0 L 12 zaworowa z Turbodoładowaniem wyposażony we wtrysk bezpośredni oraz układam zmiennych faz rozrządu. Konstruktorzy Forda przy opracowaniu silnika postawili na niskie koszty eksploatacji i spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin w tym przypadku CO2. Silnik EcoBoost jest konstrukcją wysoko zaawansowaną technologicznie wyposażony w Turobosprężarkę o małym momencie bezwładnościowym co pozwala na natychmiastową reakcję po dodaniu gazu nawet przy niskich obrotach.W połączeniu z bezpośrednim wtryskiem paliwa i układem zmiennych faz rozrządu pozwala na wysokie osiągi przy niskim zużyciu paliwa.Nowością jest rozrząd oparty na pasku który jest smarowany olejem co pozwoliło na wydłużenie jego interwału 240.000 km lub 10 lat !!! Kierowcy użytkujący auto z tym silnikiem będą zadowoleni z pracy jednostki a osiągi są zadziwiająco dobre jak na pojemność. Co do awaryjności trzeba nadmienić że silniki z początkowych lat produkcji boryka się z problematycznym układ chłodzenia który może doprowadzić do uszkodzenia uszczelki pod głowicą !!! Spóźniona reakcja kierowcy na ten defekt niekiedy może skończyć się uszkodzeniem jednostki.Pod koniec 2013 roku inżynierowie Forda poprawili wadliwy układ chłodzenia co pozwoliło na wyeliminowanie tej poważnej awarii.Po wyeliminowaniu tego defektu silnik uchodzi praktycznie za bezawaryjny przez co użytkownicy pokonają dystans około 300 tys/km bez większych problemów.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra kultura pracy
  • dobra elastyczność
  • dobra dynamika

-Wady

  • awarie układu chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.5 L, typ oleju: Ford Castrol 5W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)