Silnik 1.2 16V Duratec 85KM wszedł do produkcji w 2015 roku w modelu Ford KA .Jednostka należy do rodziny Duratec i powstała na bazie starszej odmiany 1.25 która przeszła szereg modernizacji.Silnik został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT i został dostosowany do norm spalin Euro5. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:wielopunktowy
Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat.
Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Forda 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika