Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.2 16V Duratec 85KM (Ti-VCT)

Wyświetleń: 278
Silnik 1.2 16V Duratec 85KM (Ti-VCT)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.2 16V Duratec 85KM wszedł do produkcji w 2015 roku w modelu Ford KA .Jednostka należy do rodziny Duratec i powstała na bazie starszej odmiany 1.25 która przeszła szereg modernizacji.Silnik został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT i został dostosowany do norm spalin Euro5. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula Forda 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)