Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)

Wyświetleń: 473
Silnik 2.0 16V EcoBoost SCTi 203KM (LF)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 2.0 EcoBoost o mocach 203KM do produkcji wszedł w roku 2010 i miał zastosowanie w samochodach Ford Mondeo, Galaxy, S-Max. Jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa, z turbosprężarką oraz układem niezależnych, zmiennych faz rozrządu dla obu wałków przez co osiągnięto bardzo dobre parametry oraz obniżono zużycia paliwa.Silnik występuję również w mocniejszej odmianie 240KM,po za większą mocą niczym się nie różni. Obie odmiany  współpracują z 6-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Ford PowerShift. Ponadto silnik spełnia normy spalin Co2. Żeby osiągnąć zamierzone cele jak dobre osiągi przy niski poziomie spalania konstruktorzy z Forda zastosowali wiele nowoczesnych rozwiązań takich jak nowej generacji turbosprężarka o niskiej bezwładności, bezpośredni układ wtryskowy najnowszej generacji z bardzo wysokim ciśnieniem (wtryskiwacze z dyszami o siedmiu otworach, które podają paliwo pod ciśnieniem 150 barów). Te rozwiązania pozwalają na osiągniecie spalania na poziomie 7-8 L przy dynamicznej jeździe. Dodatkowo blok silnika został wykonany ze stopów aluminium przez co jest lekki i pozwala na szybsze nagrzewanie się jednostki. Użytkownicy samochodów z tym silnikiem będą w pełni zaspokojeni pod względem osiągów, dynamiki przy przyzwoitym jak na parametry silnika spalaniem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • wysoka kultura pracy
  • świetna dynamika

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Formula Forda 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Mondeo10.10.2016
Opinia:silnik Perfekcyjny dopracowany pod każdym wzgledem,dynamika na najwyższym poziomie,kutura pracy przyspieszenie i zerowa awaryjność !!!Mam go w Mondeo i nie wyobrażam sobie mieć innego to co ten silnik potrafi to poprostu bajka.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:dynamika,przyspieszenie,kultura pracy,zerowa awaryjność
Wady:niema

Odmiana silnika: 203KM

Rocznik: 2015

Przebieg: 145

Śr. spalanie: 8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)