Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT - Silnik 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)

Wyświetleń: 422
Silnik 1.6 16V EcoBoost 182KM (Sigma)

Silniki Ford EcoBoost/Ti-VCT

Ford

Silnik 1.6 EcoBoost o mocy 182KM był stosowany w latach 2010-2017 w szeregu modeli Forda,Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma.Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • zużycie popychacza pompy wody
  • awaryjny układ chłodzenia
  • kosztowny serwis
  • kosztowny montaż instalacji LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.

Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Focus mk330.12.2019
Opinia:Jak do tej pory bezproblemowa eksploatacja, motor mocny i szybki, rozsądne średnie spalanie
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:bardzo dobra dynamika,przyzwoite średnie spalanie
Wady:?

Odmiana silnika: 182KM

Rocznik: 2014

Przebieg: 52000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 Ti-VCT z rodziny Fox (2012-2017)

Silniki 1.0 EcoBoost z rodziny Fox (od 2012)

Silniki 1.1 Ti-VCT z rodziny Fox (od 2017)

Silniki 1.2 Ti-VCT z rodziny Dragon (od 2018)

Silnik 1.2 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2012-2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Dragon (od 2018)

Silniki 1.5 EcoBoost z rodziny Sigma (od 2014)

Silniki 1.6 Duratec ze zmiennymi fazami rozrządu Ti-VCT (2004-2018)

Silniki 1.6 EcoBoost z rodziny Sigma (2010-2016)

Silniki 2.0 EcoBoost z rodziny Mazda LF (2010-2018)

Silniki 2.3 EcoBoost z rodziny Mazda L3 (od 2015)