Silnik 1.6 EcoBoost o mocy 160KM był stosowany w latach 2010-2014 w modelach segmentu D Mondeo oraz Van,S-Max Galaxy.Jednostka powstała na bazie swoich poprzedników Zetec/Duratec które przynależą do rodziny Sigma.Zadaniem konstruktorów Forda było stworzenie jednostki napędowej o bardzo dobrych parametrach przy osiągnięciu niskiego poziomu spalania oraz ma spełniać rygorystyczne normy emisji spalin. Żeby to osiągnąć w silniku zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak: turbosprężarka o małym momencie bezwładnościowym, bezpośredni wtrysk paliwa z wysokociśnieniowymi wtryskiwaczami 6- otworowymi,oraz podwójne zmiennymi fazami rozrządu.Te rozwiązania pozwalają na dobre osiągi przy niskim zużyciu paliwa co do tej pory w silnikach benzynowych było nie lada wyzwaniem. Kolejnym celem, które udało się osiągnąć było spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin Euro5.Niestety konstrukcja nie został dopracowana i cierpi na dosyć poważne awarie,najbardziej uciążliwa związana jest z układem chłodzenia.Ze względu na niską wydajność układu chłodzenia często dochodzi do przegrzania silnika co w konsekwencji może doprowadzić pęknięcia bloku !!! Kolejną przypadłością jest zużywający się popychacz pompy paliwa,co może skutkować poważną awarią.Po za tym kierowcy użytkujący auta z tą jednostką będą w pełni usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz dobrą dynamiką.
Rodzaj układu:4-cylindrowy
Ilość zaworów:16
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Pasek, wymiana po 240.000 km lub 10 lat.
Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: 160KM
Rocznik: 2014
Przebieg: 266000
Śr. spalanie: 8.0 l/100km