Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.4 16V Duratec 90/97KM (Sigma)

Wyświetleń: 594
Silnik 1.4 16V Duratec 90/97KM (Sigma)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 1.4 i 16V Duratec o mocy 90-97KM to kolejna odmiana z rodziny Sigma która weszła do produkcji w 2008.r i była stosowana modelu Fiesta MK7 oraz B-MAX. Jednostka o oznaczeniu Duratec zadebiutowała w 2002 roku i powstała na bazie odmiany Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł szereg modernizacji co pozwoliło spełnić normy spalin Euro4.. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona nie przysparzająca użytkownikom większych problemów do najbardziej uciążliwych należą awarie cewki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 150.000km jednak jest to zbyt duży okres dlatego lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! W silnikach z LPG zanotowano poważne usterki  zaworów już przy przebiegach 50.000km. Jeżeli jednak się zdecydujemy trzeba pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis

-Wady

  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 100.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię