Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)

Wyświetleń: 420
Silnik 1.25 16V Duratec 60KM (Sigma)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

 Silnik 1.25 16V Duratec o mocy 60KM to kolejna odmiana z rodziny Sigma która weszła do produkcji w 2008.r i była stosowana modelu Ford Fiesta.Jednostka o oznaczeniu Duratec weszła do produkcji w 2002 roku która powstała na bazie odmiany Zetec. W 2008 roku silnik przeszedł szereg modernizacji co pozwoliło spełnić normy spalin Euro4.Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 160.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie przepływomierza, alternatora oraz drobnej elektryki - świece, kable. Nie jest to jednak duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Jednostka nie jest polecana do montażu LPG, jeżeli już się na to zdecydujemy musimy się liczyć z poważnymi usterkami takimi jak wypalanie gniazd zaworowych. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała i prosta konstrukcja
  • dobra dynamika
  • przyzwoita kultura pracy
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • awarie przepływomierza
  • awarie przepustnicy
  • awarie silniczka krokowego
  • awarie elektryki-kable świece
  • przy instalacji LPG groźne usterki-wypalania gniazd zaworowych !!!

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10lat.

Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię