Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 1.8 16V Duratec SCi 130KM (HE)

Wyświetleń: 533
Silnik 1.8 16V Duratec SCi 130KM (HE)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 1.8 16V Duratec SCi 130KM jest pierwszą jednostką Forda wyposażoną we wtrysk bezpośredni która zadebiutowała w modelu Ford Mondeo MK3 w 2003 roku.Konstrukcja silnika została oparta na sprawdzonych rozwiązaniach z odmiany 1.8 125KM Duratec  która została zmodyfikowana.Zamysłem konstruktorów było skonstruowanie jednostki o wyższej kulturze pracy,niższym spalaniu oraz lepszej dynamice.Praktycznie wszystko zostało spełnione silnik zyskał na mocy oraz osiągach,niestety po za tym był dosyć awaryjny oraz kosztowny w naprawach.Był to pierwszy model z wtryskiem bezpośrednim który nie do końca był dopracowany i przez to podatny na poważne awarie zwłaszcza gdy zatankowano złej jakości paliwo.Również osprzęt nie należał do trwałych oraz tanich,problematyczny był czujnik temperatury spalin (koszt rzędu 800zł) dodatkowo użytkownicy sygnalizowali problemy z sondą lambda której koszty przekraczały ponad 1000 zł !!! Po za tym lubi szwankować elektryka oraz elektronika.Każdy nabywca auta z tym silnikiem musi mieć na względzie to że jednostka nie jest zalecana do instalacji LPG !!! Poza walorami takimi jak dynamika,kultura pracy oraz przyzwoity poziom spalania trzeba się liczyć w razie awarii z dosyć wygórowanymi kosztami serwisu oraz części.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dobra elastyczność

-Wady

  • awaryjna elektryka
  • wrażliwy układ wtryskowy
  • awarie sondy lambda
  • awarie czujnika spalin
  • kosztowny serwis
  • drogie części

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(8.0)
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(8.0)

Polecam!

Ford Mondeo MK320.02.2019
Opinia:Nie taki diabeł straszny jak go malują. Pomijając, nieco drogie części dotyczące bezpośredniego układu wtryskowego, jego utrzymanie nie jest tak kosztowne (sporo części pasuje ze "zwykłego" 1.8). Silnik okazuje się być nawet dynamiczny (chociaż to zapewne za sprawą 6-biegowej skrzyni) i nieco mniej łakomy na paliwo niż odmiana z pośrednim wtryskiem.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:dobra dynamika,przyzwoity poziom spalania
Wady:droższe części w porównaniu do wersji z wielopunktowym wtryskiem

Odmiana silnika: 130KM SCi

Rocznik: 2005

Przebieg: 122000

Śr. spalanie: 8.3 l/100km