Silniki Jaguar/Ford V6/V8 - Silnik 2.9i V6 12V OHV 145/150KM (Cologne)

Wyświetleń: 820
MotoBenzyna

Silniki Jaguar/Ford V6/V8

FordJaguar

Silnik 2.9i V6 12V OHV 145/150KM miał zastosowanie w szerokiej gamie samochodów Ford na całym świecie.Konstrukcja oparta została na starszej wersji silnika z rodziny Cologne o pojemności 2.8 który był produkowany od 1974 roku.Jednostka 6-cylindrowa  wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa Bosch L-Jetronic oraz z rozrządem opartym na łańcuchu.Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt jednak spowodowane jest to zazwyczaj dużymi przebiegami a nie ich awaryjnością.Również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich alternatywą jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • bezproblemowy montaż LPG

-Wady

  • wysokie spalania
  • awarie osprzętu spowodowane wiekiem oraz przebiegiem

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię