Ford

Silnik Ford 1.4 16V Zetec-SE 90KM Sigma-FH

4180
Silnik Ford 1.4 16V Zetec-SE 90KM Sigma-FH

Silniki Ford Zetec / Endura / CVH / I4 są stosowane w samochodach marki

Silnik Ford 1.4 16V Zetec-SE z rodziny Sigma o mocy 90KM miał zastosowanie w samochodach Ford Fiesta oraz Puma. Konstrukcja bardzo udana i sprawdzona, nie przysparzająca użytkownikom większych problemów a do najbardziej uciążliwych należą awarie ceki zapłonowej, alternatorów i drobnej elektryki. Do bardziej kosztownej awarii można zaliczyć przedwczesne zerwania paska rozrządu!!! Serwis zaleca wymianę co 160.000km jednak jest to zbyt duży okres, lepiej skrócić jego wymianę maksymalnie do 100.000km pozwoli to na unikniecie poważnych awarii silnika. Również montaż instalacji LPG nie jest zalecany do tego typu silnika ze względu na wrażliwe głowice, kosztowne awarie z wypalaniem gniazd zaworowych!!! Jeżeli jednak zdecydujemy się to należy pamiętać o zamontowaniu dobrej klasy instalacji oraz o droższym jego serwisie, który wiąże się regulacja luzów zaworowych co 20-30 tys/km. Jeżeli zrezygnujemy z montażu LPG i będziemy regularnie dbać o wymiany olejów i filtrów, możemy powiedzieć, że silnik jest praktycznie bezawaryjny, dodatkowo serwis jego nie jest skomplikowany a części na rynku jest pod dostatkiem.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • silniki dość trwałe
  • dobre parametry
  • dostępność części oraz ich koszty bardzo przystępne

Wady

  • skomplikowane montaż gazu
  • drogi serwis instalacji LPG
  • regulacja zaworów
  • uwaga na zrywające się paski rozrządu zalecana wymiana do 100tys/km

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 160.000 km lub 10lat
  • Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
100%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię