Silniki Ford Zetec-SE/Duratec - Silnik 2.0i 8V DOHC 120KM (N9C/N9D)

Wyświetleń: 589
Silnik 2.0i 8V DOHC 120KM (N9C/N9D)

Silniki Ford Zetec-SE/Duratec

Ford

Silnik 2.0i 8V DOHC 120KM wszedł do produkcji w roku 1989 i był stosowany w modelach Ford Scorpio oraz Ford Sierra.Konstrukcja czterocylindrowa rzędowa która na początku występowała jako 8zaworowa a w późniejszym czasie odmiany 16-zaworowe o pojemności 2.0 oraz 2.3 aż do roku 2006.Jednostka miała zastąpić starsze odmiany silników OHC Pinto,w którym zastosowano nowsze rozwiązania jedną z nich był rozrząd oparty na łańcuchu.Konstrukcja uchodzi za dosyć trwałą przy odpowiednim serwisowaniu pokonuje kilkaset tysięcy kilometrów bez większych problemów.Niestety konstruktorzy nie udo końca przemyśleli układ osprzętu oraz elektryki która jest w ciężko dostępnych miejscach,demontaż oraz ich wymiana sprawi wiele problemów.Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć drobną elektrykę oraz osprzęt,również trzeba nadmienić że spalanie aut z tym silnikiem nie należy do niskich.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • awarie osprzętu
  • awarie elektryki
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.5 L, typ oleju: Formula 5W30, wymiana po 10.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię