Fiat

Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI 69KM VVT 169.A4

13188
Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI 69KM VVT 169.A4

Silniki Fiat FIRE / TwinAir / StarJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI VVT 69KM z rodziny FIRE wszedł do produkcji w 2007 roku i miał zastosowanie w wielu modelach Fiata. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR. Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4/5.



Przez lata silnik przeszedł szereg modyfikacji i co ważne został dostosowany do rygorystycznych norm spalin Euro6d-Temp, które występują w autach po 2019 roku Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

Wady

  • drobne awarie osprzętu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.9)
Trwałość 9.7/10
Utrzymanie 9.7/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

6%
0%
25%
6%
6%
0%
56%
Suma głosów: 16

Opinie użytkowników

14.12.2022 Panda Classic
(9.3)
Opinia: Udana konstrukcja. Polecam.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • Silnik: 69 KM
  • Rocznik: 2012
  • Przebieg: 80000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam
15.02.2022 Fiat 500
(9.3)
Opinia: Po przejechaniu ponad 30 tyś. km zero awarii (jedynie alternator). Ogólnie polecam. Do Chorwacji zabrał i odwiózł, a spalanie niskie.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 8.0/10
Zalety: Niskie spalanie Niezawodność
Wady: Wadliwy alternator Interwał wymiany oleju - 10 tyś. km ubywa około 100 ml oleju
  • Silnik: 69
  • Rocznik: 2018
  • Przebieg: 33432
  • Spalanie: 6.7 l/100km
Polecam
05.01.2022 Panda 2 "My Life"
(8.0)
Opinia: padł czujnik położenia wału po 150k
  • 9.0/10
  • 9.0/10
  • 6.0/10
Zalety: bezawaryjność
Wady: miska gnije - radzę konserwować zawczasu
  • Silnik: 69PS
  • Rocznik: 2011
  • Przebieg: 163000
  • Spalanie: 4.8 l/100km
Polecam