Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 16V SMPI 90KM (192 B2)

Wyświetleń: 1159
Silnik 1.4 16V SMPI 90KM (192 B2)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 16V o mocy 90KM wszedł do produkcji w 2005 roku i miał zastosowanie w modelach Fiata Stilo oraz Bravo II. Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lata. Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora oraz drobnej elektryki. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość, niezła dynamika i przyzwoity poziom spalania, natomiast kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

-Wady

  • słaba elastyczność
  • awarie cewki zapłonowej

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km lub 5 lat.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 3):
(9.8)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Fiat Bravo19.09.2018
Opinia:Super rzecz !!!!!! Fantastyczny tani samochód. Super maszyna. Rewelacja. Żadnych awarii. Kocham Fiata.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:tani w utrzymaniu,żadnych awarii
Wady:nie znalazłem

Odmiana silnika: 1,4 89

Rocznik: 2013

Przebieg: 130 000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Fiat Bravo 21.08.2018
Opinia:Super silniczek nic mu nie dolega a przebieg ma już 190 tys i hula jak nowy.Spalanie na poziomie 7.5l co można chcieć więcej.Wbrew temu co jest na papierze (90KM) silnik zbiera się nieźle a w połączeniu z 6-biegową skrzynią jest zadowalający na trasie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:same plusy,niezła dynamika,skrzynia 6-biegowa
Wady:niema

Odmiana silnika: 90KM

Rocznik: 2008

Przebieg: 190tys

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Bravo II 28.02.2018
Opinia:Silnik od nowości (2007r.) na LPG. Jestem 3 właścicielem, przejechałem 30 tyś km, jestem bardzo zadowolony. Dotychczas bezawaryjny, dla mnie wystarczająco mocny, dynamika nie powala na kolana ale pozwala na płynne poruszanie w ruchu miejskim. Do 3500 obr/min mułowaty a od 3500-4500obr/min ma najlepszą dynamikę. Elastyczność uważam za bardzo dobrą, silnik nie dławi się i nie szarpie nawet podczas przyspieszania od 1500 obr/min z 4 czy 5 biegu. Natomiast przy ruszaniu i puszczaniu sprzęgła trzeba go trzymać na obrotach bo lubi zgasnąć (być może sprawę pogłębia w moim przypadku dość zużyte sprzęgło które zaczyna łapać dość wysoko). W połączeniu z 6-biegową skrzynią manualną idealny na trasy (spalanie ok. 6L do 6,5L / 100 km). Jedyny mankament jaki zauważyłem to wysokie zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). Prawdopodobnie jest to spowodowane tym że silnik zrobił 150tyś na LPG. Współpraca z instalacją LPG idealna. Minimalny spadek mocy i wzrost zużycia paliwa po przełączeniu na LPG. Raz na rok oddaję samochód do regulacji LPG bo się rozstraja i czuć szarpnięcie przy przełączaniu z benzyny na LPG. Zauważułem też że przy mrozach długo czekam na ciepło we wnętrzu samochodu.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:bardzo dobra współpraca z LPG,bardzo dobra elastyczność,skrzynia 6-biegowa,bezawaryjny
Wady:zużycie oleju (dolewam 150ml-200ml / 1000km). wzrost zużycia paliwa przy LPG,przy mrozach długo się nagrzewa

Odmiana silnika: 90KM

Rocznik: 2007

Przebieg: 150 000 km

Śr. spalanie: 8 l/100km