Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 8V SMPI 69KM (955 A9)

Wyświetleń: 657
Silnik 1.4 8V SMPI 69KM (955 A9)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 8V SMPI o mocy 69KM należał do rodziny zmodernizowanych silników FIRE. Odmiana o tej mocy występowała tylko w Alfa Romeo MiTo do końca 2013 roku.Konstrukcja bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km, wyposażony w system zmiennych faz rozrządu oraz EGR.Te oraz wiele innych rozwiązań miały się przełożyć dobre osiągach, niskie zużyciu paliwa oraz spełnienie norm spalin EURO4. Jednostka trwała nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą, awarie alternatora i najbardziej kosztowny element to wariator faz rozrządu. Jednak nie jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i przyzwoity poziom spalania, kultura pracy jest na dobrym poziomie.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • niska awaryjność
  • tani serwis
  • niski poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 2.9 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię