Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.6 8V MPI 88/90KM (SOHC)

Wyświetleń: 586
MotoBenzyna

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.6 8V MPI 88/90KM miał zastosowanie w wielu modelach Fiata w latach 90-tych w modelach Fiat Punto oraz Tempra.Jednostka wyposażona we wtrysk paliwa wielopunktowy , z rozrządem na pasku. Konstrukcja bardzo trwała i mało awaryjna ale nie wolna od problemów. Jedna z nich to awarie przepustnicy, które objawiają się falowaniem na wolnych obrotach. Silnik również boryka się wieloma drobnymi ale uciążliwymi usterkami elektryki takimi jak awarie alternatora oraz cewek. Musimy także pamiętać o regularnej wymianie paska rozrządu maksymalnie co 60 tys/km, oraz tankować dobrej jakości paliwo a wtedy możemy liczyć na bezawaryjność. Poza tym silnik w opinii kierowców jest chwalony za niską awaryjność oraz łatwy montaż instalacji LPG.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra współpraca z LPG

-Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • przeciętna dynamika

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię