Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6 - Silnik 1.4 8V MPI Turbo 112/131KM (SOHC)

Wyświetleń: 599
Silnik 1.4 8V MPI Turbo 112/131KM (SOHC)

Silniki Fiat 1.3/1.4/1.6

Alfa RomeoFiatLancia

Silnik 1.4 8V MPI Turbo 112/131KM miał zastosowanie w modelach Fiat Punto oraz Uno w latach 1993-1997.Jest to nietypowa jednostka która została przysposobiona na potrzeby modeli w wersji GT.Sama jednostka nie jest skomplikowana w budowie,klasyczny wtrysk wielopunktowy układ rozrządu OHC całość doposażona w Turbo kompresor.W rzeczywistości silnik zyskał na mocy oraz dynamice.Jednak pod względem użytkowania straty można było odczuć przy spalaniu które znacznie wzrosło w porównaniu do wersji wolnossących.Rozwiązaniem mógł być montaż instalacji LPG jednak użytkownicy sygnalizują problem z pracą jednostki po jej montażu.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • przyzwoita dynamika

-Wady

  • wysoki poziom spalania
  • niespecjalna współpraca z LPG

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.0 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię