Fiat

Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI 73KM

4435
Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI 73KM

Silniki Fiat FIRE / TwinAir / StarJet są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Fiat
  • Lancia
  • Jeep

Silnik Fiat 1.2 8V FIRE MPI o mocy 73KM miał zastosowanie w szeregu modeli Fiata w latach 1993-2001. To jedna z pierwszych odmian o pojemności 1.2 z rodziny Fire która zasilała auta w autach 90-tych. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 400 tys km.


Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów, jest to duży problem ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest łatwy w naprawie. Atutem jednostki jest jej trwałość i niski poziom spalania oraz kultura pracy jest na dobrym poziomie.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 8

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • bardzo trwała jednostka
  • niski poziom spalania
  • dostępność części
  • prosta konstrukcja łatwa w naprawie

Wady

  • problemy z przepustnicą
  • awarie alternatora
  • ubytki oleju
  • awarie uszczelki pod głowicą

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 2.6 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (9.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 9.0/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

14.04.2019 Punto I (176) 3d
(9.0)
Opinia: mam ten silnik w rodzinie od 2005r. w Punto I 75KM, wtedy 80 tys. km dzisiaj ponad 200 tyś. i jak dotąd poza rozrządem, uszczelnieniem pokrywy zaworów, wymianą uszczelki przepustnicy pod filtrem powietrza zupełnie nic się nie dzieje - używany w mieście do codziennej jazdy,
  • 10.0/10
  • 9.0/10
  • 8.0/10
Zalety: niska awaryjność,niskie koszty użytkowania
Wady: uszczelnieniem pokrywy zaworów
  • Silnik: 75KM A8.000
  • Rocznik: 1995
  • Przebieg: 210000km
  • Spalanie: 7.0 l/100km
Polecam