Silniki Chrysler - Silnik 3.6 V6 VVT 299/305/310KM (ERC)

Wyświetleń: 933
Silnik 3.6 V6 VVT 299/305/310KM (ERC)

Silniki Chrysler

ChryslerDodgeJeep

Silnik 3.6 V6 24V VVT o mocach 299/305/310KM to kolejna odmiana jednostki która była stosowana od 2013 roku.Pierwsze wersje zostały zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge. Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r. Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

-Wady

  • wysokie koszty serwisu
  • wysoki poziom spalania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.6-6.0 L L, typ oleju: 5W30, wymiana po 13.000 km lub 6 miesięcy.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(9.3)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.3)

Polecam!

Chrysler 200C 3.6 AWD30.07.2020
Opinia:Silnik legenda. Mocny, cichy, bezawaryjny, oszczędny. Jeżeli przy 299 KM, średnie spalanie to 10-10,5 l/100 w sedanie, a 12-12,5 w wanie, to gdzie to wysokie zużycie paliwa. U mnie w trasie LPG 11-11,5 L.( komp benzynowy pokazuje 8,5-9l) ŚREDNIE LPG 13l. Duża zasługa w tym automatu 9 biegów.
Świece po 70 tys. km były do wymiany (mimo intewału 160 tys).
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:Moc/dynamika Brzmienie Niskie spalanie / jak na tę moc Dobrze współpracuje z LPG
Wady:Na razie brak.

Odmiana silnika: Pentastar 299

Rocznik: 2015

Przebieg: 74000

Śr. spalanie: 13 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Tritec (1999-2007)

Silniki 4-cylindrowe z rodziny Neon (1994-2010)

Silniki 4-cylindrowe World Gasoline Engine (od 2005)

Silniki 6-cylindrowe DOHC z rodziny LH (1998-2010)

Silniki 6-cylindrowe SOHC (1989-2011)

Silniki 6-cylindrowe z rodziny Pentastar (od 2010)

Silniki 6 i 8-cylindrowe PowerTech (1999-2013)

Silniki 6 i 8-cylindrowe serii Magnum (1992-2003)

Silniki 8-cylindrowe HEMI III generacji (od 2003)