Silnik PSA 1.6 16V PureTech 225KM GPF EP6 FADTX

9365
Silnik PSA 1.6 16V PureTech 225KM GPF EP6 FADTX

Silniki PSA PureTech są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Opel

Silnik PSA 1.6 16V PureTech 225KM to najnowsza konstrukcja koncernu PSA która weszła do produkcji w 2019 roku. Silnik czterocylindrowy wyposażony w  turbosprężarkę oraz wtrysk bezpośredni będzie dostępny w kilku odmianach mocy. To konstrukcja najnowszej generacji która zastąpiła wysłużoną jednostkę z oznaczeniem THP, silnik powstał na bazie wspomnianej odmiany z szeregiem modyfikacji. Konstruktorzy oparli się również na rozwiązaniach które wprowadzili w rodzinie silników modularnych PureTech, są one obecnie stosowane w szeregu modeli koncernu PSA. Zadaniem konstruktorów było wyeliminowanie wszelkich usterek jakie trapiły starsze odmiany THP (zwłaszcza problematyczny rozrząd) oraz przystosowanie do najnowszych norm które obecnie obowiązują.


Dlatego między innymi jednostka seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF , co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Inżynierom z PSA udało się obniżyć pozom spalania porównaniu ze starszymi odmianami, a co najważniejsze ograniczono emisję spalin  przez zastosowanie filtra GPF. Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 6-7L oraz bardzo dobrą kulturą pracy.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra elastyczność
  • wspalanie

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.25 L, typ oleju: 0W30 C2, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

69%
0%
12%
4%
12%
0%
4%
Suma głosów: 26

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami