Silnik 1.2 12V PureTech o mocy 131KM ma zastosowanie w samochodach segmentu B oraz C koncernu PSA. Silnik trzycylindrowy wyposażony w turbosprężarkę z wtryskiem bezpośrednim wszedł do produkcji w 2018 roku.To konstrukcja modularna najnowszej generacji która będzie stosowana w ponad 100 modelach koncernu PSA aż w 70 krajach.Jest kolejną odmianą rodziny 1.2 PurTech EB2 która przeszła szereg modyfikacji i seryjnie została wyposażona w Filtr cząstek stałych GPF ,co pozwoliło na spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro 6d-Temp.Konstruktorom udało się obniżyć pozom spalania o 4% w porównaniu ze starszymi odmianami,a co najważniejsze ograniczono emisję spalin aż o 75% przez zastosowanie filtra GPF.Za dynamikę oraz elastyczność odpowiada nowej generacji układ doładowania o szybszym momencie obrotowym.Jednostka charakteryzuje się dobrą dynamiką,niskim poziomem spalania na poziomie 5L oraz przyzwoitą kulturą pracy. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.
Rodzaj układu:3-cylindrowy
Ilość zaworów:12
Typ wtrysku:bezpośredni
Turbosprężąrka
Rozrząd: Pasek.
Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.
Przegląd serwisowy co 1 rok.
Niezalecany do instalacji LPG
Silnik posiada filtr cząstek stałych
Czy poleciłbyś ten silnik?
Najbardziej awaryjna część silnika
Polecam!
Odmiana silnika: Puretech 1,2-96KW-130KM.-EB2ADTS
Rocznik: 2018
Przebieg: 30,000
Śr. spalanie: 6.2 l/100km
Polecam!
Odmiana silnika: 131KM
Rocznik: 2019
Przebieg: 11 tyś
Śr. spalanie: 6.5 l/100km