Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

Wyświetleń: 791
Silnik 1.0 12V PureTech 68KM (EB0)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.0 12V PureTech o mocy 68KM wszedł do produkcji w roku 2013 i zasilał auta segmentu B - Citroen C3 oraz Peugeot 208. Jest to nowa konstrukcja koncernu PSA z rodziny PureTech wbrew opiniom nie jest to ta sama jednostka, która była stosowana do 2013 roku. Wcześniejsza odmiana o tej samej pojemności (1.0 VTi 68KM) była konstrukcją koncernu Toyota i zasilała najmniejsze modele Citroena oraz Peugeota . Silnik trzycylindrowy, wolnossący, bez turbiny, wyposażony we wtrysk wielopunktowy, co oznacza że nie będzie problemu z montażem instalacji LPG. Jednostka charakteryzuje się niezła dynamiką oraz niskim poziomem spalania na poziomie 6L. Kierowca nie odczuje, że prowadzi samochód z silnikiem trzycylindrowym ponieważ silnik pracuje równo, cicho i jest elastyczny. Jak dotąd nie odnotowano problemów z samą jednostka jak również osprzętem. Polecany zdecydowanie do jazdy miejskiej ze względu na niskie koszty użytkowania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:3-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • niskie poziom spalania

-Wady

  • słaba dynamika
  • przeciętna kultura pracy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 180.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię