Silnik PSA 1.6 16V THP 140KM-150KM EP6 DT

11492
Silnik PSA 1.6 16V THP 140KM-150KM EP6 DT

Silniki PSA VTi / THP są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • BMW

Silnik PSA 1.6 THP o mocach 140-150KM to konstrukcja koncernów BMW oraz  PSA (Citroen-Peugeot), która zadebiutowała w 2006 roku w Mini Cooper. Silnik został wyróżniony i otrzymał w 2007 roku nagrodę silnika roku w kategorii silników benzynowych w przedziale pojemności 1.4 do 1.8. Bardzo nowoczesna konstrukcja wyposażona we wtrysk bezpośredni, zmienne fazy rozrządu z Turbosprężarką oraz łańcuchem rozrządu.


Te wszystkie innowacje przekładają się na bardzo dobre osiągi, dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania. Niestety silnik nie jest wolny od wad, które nie są tanie w naprawach, mowa tu o problemie z rozrządem, wadliwym napinaczu łańcucha rozrządu, który odpowiada za jego naciąg. Zdarza się, że po przejechaniu już 50 tys łańcuch daje o sobie znać, oznaką jest jego klekot przy nie rozgrzanym silniku. Kolejną usterką, która może się przytrafić jest uszkodzenie wałków rozrządu, oraz problemy ze sterowaniem silnika, również trzeba uważać na spore ubytki oleju. Silniki po 2009 roku zostały zmodernizowane i niektóre wadliwe usterki wyeliminowano ale dalej zdarzają się problemy z napinaczami i elektroniką silnika.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • Turbosprężarka
  • niski poziom spalania

Wady

  • wadliwy napinacz łańcucha rozrządu
  • rozciągający się łańcuch
  • błędy oprogramowania silnika

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2-4.5 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata
  • Przegląd serwisowy co 2 lata
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (6.0)
Trwałość 5.5/10
Utrzymanie 4.5/10
Dynamika 8.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 1

Najbardziej awaryjna część

71%
4%
4%
8%
4%
4%
4%
Suma głosów: 24

Opinie użytkowników

28.03.2022 Citroen C4
(9.3)
Opinia: Podobno awaryjny, ale jeżeli nie wiedzą ludzie jak dbać, jak jeździć, to te najmniej awaryjne będą się szybko psuły. Ja przez 3 lata wydałem na naprawy tylko 700zl.
  • 10.0/10
  • 8.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamika, dźwięk, bezawaryjność w sumie, bo 250zl na rok nie wydatek na dobrą sprawę.
Wady: Spalanie, ale przez to że silnik jest tak dynamiczny, to ciężko mieć lekką nogę.
  • Silnik: 1.6 thp 140 km
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 217000
  • Spalanie: 7.3 l/100km
Polecam
19.05.2021 PEUGEOT 207
(2.7)
Opinia: Tragedia ,tragedia i jeszcze raz tragedia.
  • 1.0/10
  • 1.0/10
  • 6.0/10
  • Silnik: 1,6THP 150KM
  • Rocznik: 2008
  • Przebieg: 189000
  • Spalanie: 8100.0 l/100km
Odradzam