Silniki PSA VTi/PureTech - Silnik 1.6 16V VTi 115KM (EC5)

Wyświetleń: 1507
Silnik 1.6 16V VTi 115KM (EC5)

Silniki PSA VTi/PureTech

CitroenPeugeot

Silnik 1.6 16V VTI o mocy 115KM produkowana od 2012 roku była przeznaczona jedynie do modeli budżetowych takich jak Citroen C-Elysee oraz Peugeot 301.Konstrukcja silnika została oparta na starszej wersji 1.6 16V z rodziny TU która była stosowane przez szereg lat w wielu modelach koncernu PSA. Jednostka została zmodernizowana i przystosowana do spełnienia rygorystycznych norm spalin Euro6,ponadto silnik został wyposażony w zmienne fazy rozrządu.Jednostka o prostych rozwiązaniach,bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 120.000km lub 5 lat. Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka.Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • prosta konstrukcja
  • trwała jednostka
  • dobra dynamika
  • przyzwoity poziom spalania
  • bezproblemowy montaż instalacji LPG

-Wady

  • drobne awarie osprzętu
  • cewka
  • przepustnica
  • drobne wycieki

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po 120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: Total 5W30, wymiana po co 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lat.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1
Dodaj opinię