Silnik PSA 1.6i 16V DOHC 90KM TU5 JP4B

7043
Silnik PSA 1.6i 16V DOHC 90KM TU5 JP4B

Silniki PSA TU / XU / EW / ES są stosowane w samochodach marki

  • Citroen
  • Peugeot
  • Fiat
  • Lancia

Silnik PSA 1.6 16V TU5 JP4B o mocy 90KM była przeznaczony jedynie do modeli Citroen Berlingo oraz bliźniaczego Peugeot Partnera. Konstrukcja bardzo prosta i bardzo trwała a co za tym idzie tania w użytkowaniu i przy odpowiednim serwisowaniu bez problemu przejdziemy 500 tys km. Silnik z wielopunktowym wtryskiem, z rozrządem na pasku a jego interwał przypada na 90.000km lub 5 lat.


Jednostka trwała o prostej konstrukcji nie przysparzająca użytkownikowi większych problemów. Do najbardziej awaryjnych części należą cewki zapłonowe, sondy lambda oraz drobna elektryka.Użytkownicy chwalą sobie silnik za niską awaryjność jak również części są w bardzo przystępnych cenach a serwis jest bezproblemowy. Osiągi może nie powalają i dynamika jest raczej średnia za to atutem jednostki jest jej trwałość.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • prosta budowa
  • niska awaryjność
  • dostępność części
  • bezproblemowy serwis
  • dobra współpraca z LPG

Wady

  • awaria cewki zapłonowej
  • awarie sondy lambda
  • wysokie spalanie

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km lub 5 Lat
  • Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Total 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
100%
0%
0%
0%
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię