Chevrolet

Silnik Chevrolet 1.6 16V E-TEC II 109KM L44

8452
Silnik Chevrolet 1.6 16V E-TEC II 109KM L44

Silniki Chevrolet / Daewoo / GM są stosowane w samochodach marki

  • Chevrolet
  • Daewoo
  • Cadillac
  • Saab

Silnik Chevrolet 1.6 16V E-TEC II o oznaczeniu L44 znajdziemy pod maską takich samochodów jak Chevrolet Lacetii czy Nubira.

Rodzina silników E-TEC wbrew powszechnym opiniom nie jest odpowiednikiem silników ECOTEC Opla, jednak na niektóre z rozwiązań koncernu GM firma Deawoo uzyskała licencje.


Jednostki E-TEC zostały opracowane w niemieckim ośrodku technicznym Daewoo a produkowane były wyłącznie w fabryce w Bupyeong. W 1997 roku wraz z pojawieniem się na rynku modelu Lanos zostały one zaktualizowane. Odmiana 1.6 16V o mocy 104 lub 109KM była rozwinięciem starszej jednostki 1.6 16V 100KM znanej jeszcze z Daewoo Lanosa.

Silniki mają układ napędowy napędzany paskiem zębatym, żeliwny blok silnika i aluminiową głowicę cylindrów.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • prosta konstrukcja

Wady

  • zdarzają się ubytki oleju

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 60.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Dobrze współpracuje z instalacją LPG
Więcej informacji o instalacjach LPG znajdziesz na MotoLPG.pl Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 3) (8.6)
Trwałość 9.0/10
Utrzymanie 9.3/10
Dynamika 7.3/10
Głosy według opinii użytkowników: 3 0

Najbardziej awaryjna część

33%
0%
0%
0%
33%
33%
0%
Suma głosów: 3

Opinie użytkowników

14.06.2023 Chevrolet Tacuma
(8.7)
Opinia: Świetny silnik do LPG. Prosty w konstrukcji, części tanie. Dostępna jest pełna serwisówka włącznie z momentami dokręcenia każdej jednej śrubki, więc jak ktoś ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice, może naprawiać samochód nawet pod blokiem. Silnik przejechał 270 tys. km, w tym 120 tys. km na gazie.
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 7.0/10
Zalety: Prostota budowy Dostępność i koszt części Niewielkie spalanie jak na tak nieaerodynamiczną budę Doskonała współpraca z LPG
Wady: W zasadzie od początku zużywa olej Plastikowa pokrywa zaworów powodująca wycieki oleju Głośność na wyższych obrotach
  • Silnik: 107KM
  • Rocznik: 2007
  • Przebieg: 270000
  • Spalanie: 9.0 l/100km
Polecam
01.07.2022 Chevrolet Nubira kombi
(9.3)
Opinia: Zakupiony 10 letni z przebiegiem 169 tyś i od razu zagazowałem. obecnie 275tyś, poza uszczelką pokrywy zaworów i rozszczelnieniu miski olejowej (niestety brak uszczelki handlowej) bez problemów. olej co 12-15K
  • 9.0/10
  • 10.0/10
  • 9.0/10
Zalety: Elastyczność, bezawaryjność
  • Silnik: 1,6 109km
  • Rocznik: 2005
  • Przebieg: 275000
  • Spalanie: 9.1 l/100km
Polecam
21.06.2020 Lacetti 1.6 109 km 2006 rok
(7.7)
Opinia: Zrobiłem autem z tym silnikiem 170 000 km z czego 168 000 na LPG. Trwałość jest na bardzo wysokim poziomie. Nie bierze oleju, super współpracuje z LPG. Na minus spalanie, ok 10 l lpg i 8,5/9 pb. Nie ma większych problemów z silnikiem, jedynie przecieki oleju
  • 9.0/10
  • 8.0/10
  • 6.0/10
Zalety: Trwałość, dynamika na niskich obrotach, tanie części,
Wady: Spore spalanie, wycieki spod dekla zaworów, brak dynamiki na wysokich obrotach, znane z innych silników 16V
  • Silnik: 1.6 109 km
  • Rocznik: 2006
  • Przebieg: 283000
  • Spalanie: 9.5 l/100km
Polecam