Silniki BMW Twin Power - Silnik 3.0 R6 TwinPower 320KM (N55B30)

Wyświetleń: 1853
Silnik 3.0 R6 TwinPower 320KM (N55B30)

Silniki BMW Twin Power

BMW

Silnik 3.0 R6 TwinPower o mocy 320KM miał zastosowanie w szeregu modeli BMW. Jednostka 6-cylindrowa w której pierwszy raz połączono system Valvotronic z układem Turbo, TwinPower oraz bezpośrednim wtryskiem paliwa High Precision Injection o ciśnieniu 200 barów. Auta z tym silnikiem spisują się bardzo dobrze, są dynamiczne a praca silnika jest na najwyższym poziomie. Największym atutem tej jednostki jest świetna dynamika, bardzo dobre osiągi a to było nadrzędnym celem inżynierów z BMW, który udał się w 100%. Do minusów jednostki należy wysoki poziom spalania w mieście na poziomie 12-15 L a wersji BMW Serii 5 GT nawet do 30L oraz koszty serwisu i części !!!W opinii użytkowników silnik wypada bardzo dobrze jest praktycznie bezawaryjny jedynie czasami niedomaga osprzęt (pompa vacum lub drobna elektronika) .Po za tym użytkownicy samochodów z tą jednostką będą usatysfakcjonowani wysoką kulturą pracy oraz świetną dynamiką.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała jednostka
  • bardzo dobre osiągi
  • świetna dynamika
  • wysoka kultura pracy

-Wady

  • wysokie koszty użytkowania
  • awarie pompy vacum
  • wysoki poziom spalania
  • awarie przekaźnika pompy paliwa

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

F13 640i17.12.2019
Opinia:Silnik naprawde jest świetny. Moc rozwijana jest liniowo, w kazdym momencie i przy kazdych obrotach gotowy jest do dynamicznego przyspieszenia. Piekny dzwiek i kultura pracy.
Spalanie dosc wysokie w miescie (14-15l ) i znacznie lepsze w trasie (9-11l). To wszystko w BMW F13 640i. Oczywiscie podaje wartosci z "normalnej" jazdy. Gdy bedziemy sie bawic osiagami mozna dodac do podanych przeze mnie wynikow spalania 50%! Gdy dbamy o silnik wymieniajac olej co 10kkm problemow raczej żadnych nie bedzie.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:Kultura pracy Dzwiek Osiagi
Wady:Trudno tutaj znaleźć jakieś wady. Przy tej mocy i frajdzie z jazdy chyba nie mozna narzekac, że silnik pali srednio 13 litrow w ciezkim i duzym coupe jak 640i... Szukając czegoś na siłe za wade można uznać kiepską podatność na zwiększenie mocy. Mój po chiptuningu doszedł jedynie do 350KM i 510NM a wiec + 11% w stosunku do serii.

Odmiana silnika: N55 B30A 320KM

Rocznik: 2012

Przebieg: 100000km

Śr. spalanie: 13 l/100km