Silniki BMW Serii M - Silnik 3.0 R6 12V 188/197KM (M30B30)

Wyświetleń: 903
Silnik 3.0 R6 12V 188/197KM (M30B30)

Silniki BMW Serii M

BMW

Silnik 3.0 R6 12V o mocach 188KM/197KM produkowany był w latach 1968-1994 i zasilał samochody BMW serii 5 oraz 7.Jednostka 6-cylindrowa zwana Big-six w wolnym tłumaczeniu duża szóstka która jest rozwinięciem odmiany M10.Jest to klasyczny silnik rzędowy o zapłonie iskrowym wykonany z aluminium (głowica) z pojedynczym wałkiem rozrządu napędzanym łańcuchem z napinaczem hydraulicznym.Silnik występował w dwóch wersjach,różnica polega na konstrukcji bloku i jej użebrowaniu oraz układzie kanałów olejowych.Różnice można sprawdzić po ustawieniu filtra oleju w górę lub w dół.Silniki z większymi przebiegami oraz nie odpowiednio eksploatowane cierpiały na dość poważne usterki takie jak pękanie głowicy oraz wypaleniu uszczelki pod głowicą odpowiadał za to wrażliwy układ chłodzenia.Kolejną bardzo ważna kwestią jest regulacja luzów zaworowych !!! zaniedbanie prowadzi do poważnej usterki.Użytkownicy muszą być świadomi wysokiego spalania które średnio wynosi grubo ponad 10 l rozwiązaniem jest bezproblemowy montaż instalacji LPG.W ogólnej opinii silnik jest chwalony za wysoką kulturę pracy,dobrą dynamikę oraz dosyć dużą trwałość.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:12

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • dostępność części
  • rozrząd oparty na łańcuchu

-Wady

  • wrażliwy układ chłodzenia
  • awarie uszczelki pod głowicą
  • pęknięcia głowicy
  • regulacja luzów zaworowych
  • duże spalanie

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 5.8 L, typ oleju: Selenia 5W40, wymiana po 15.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

e34 198813.01.2020
Opinia:Miałem go w e34. M30B30 188. Silnik rewelacyjny, trwały oraz prosty w budowie. Przy przebiegu 280 tys km zero poboru oleju. Nagrzewa się w miarę szybko. W M30 powinno się regularnie ustawiać luzy zaworowe (są na śrubkach) - od tego zależy trwałość jednostki i praca na wolnych obrotach. Jedyny minus to spalanie w mieście - przy spokojnej jeździe 16-18 litrów na setkę. Na trasie rewelacja, około 9-10 litrów
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
9.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:Trwałość, prostota konstrukcji.
Wady:Spalanie paliwa w mieście

Odmiana silnika: M30B30

Rocznik: 1988

Przebieg: 280000

Śr. spalanie: 13 l/100km