Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 150KM (EA211)

Wyświetleń: 10009
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 150KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

Równorzędnie do nowszej odmiany 1.4 TS EA211 produkowane były starsze wersje 1.4 TS EA211 do roku 2015 które posiadały rozrząd oparty na łańcuchu.Najprościej odróżnić obie wersje po rozrządzie w nowszych jest pasek w starszej łańcuch.

Średnia (głosów 3):
(9.0)
Trwałość
8.7/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
8.3/10
Głosy według opinii użytkowników:30

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 34

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 5

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.7)

Polecam!

VW Jetta A611.10.2020
Opinia:Silnik posiadam w VW Jetta A6 FL ze skrzynią DSG. W tej konfiguracji jednostka jest zupełnie wystarczająca, ma duży zapas mocy i ku mojemu zaskoczeniu pali około 6l przy dynamicznej jeździe i niezbyt długich odcinkach. Oczywiście dałoby się zejść poniżej 5 ale to męczarnia a nie jazda. Silnik między wymianami wziął mniej więcej 3 setki oleju (15 tyś) więc jak komuś bierze 1l/1000km to ma albo jakąś wadę fabryczną albo zajechanego szrota z Niemiec. Jeżeli chodzi o wycieczenie to silnik słychać dopiero na wysokich obrotach tak z 3000 ale i tak jest ciszej przy 160 km/h niż np. w Optimie 2.0 benzyna. Jeżeli chodzi o trwałość, to miałem ten silnik w służbowej Octavi przejechała 200 tyś bez awarii i to przy wymianie oleju średnio co 20 tyś km (co uważam za zbyt długi okres), jedynie co to rozrząd wymagał wymiany. Nie wierzcie w ten interwał 240 tyś bo to bzdura i można się nieźle zdziwić jak strzeli przy 200 000 km. Patrząc wieloaspektowo uważam że jest to obecnie najlepszy silnik benzynowy oczywiście w kategorii tych wysilonych i zdownsizingowanych.
Trwałość
9.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Zalety:niskie spalanie, bezawaryjność, dynamika
Wady:koszty napraw przy ewentualnych awariach

Odmiana silnika: 150/czda

Rocznik: 2015

Przebieg: 40000

Śr. spalanie: 6 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

audi a4 04.08.2020
Opinia:Mam w audi a4 b9 . Świetnie się sprawdza jest elastyczny i naprawdę mało pali jak na możliwości jakie daje. Po 60 tysiącach bez jakichkolwiek problemów. Polecam
Trwałość
7.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10
Zalety:niskie spalanie Dobra dynamika i elastyczność Niezła kultura pracy
Wady:na razie brak

Odmiana silnika: 150

Rocznik: 2016

Przebieg: 60000

Śr. spalanie: 7 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Skoda Superb III 1,4TSI31.05.2020
Opinia:Silnik elastyczny, oszczędny i bezawaryjny. Miałem w Superbie 2016r. i spokojnie dawał sobie radę z tym autem. W pierwszej fazie użytkowania dolałem oleju 1l/10tys km. Z czasem zużycie zanikało i przy 40 tyś km nie było zauważalne. Zastosowanie paska rozrządu rozwiązało problemy poprzedniej wersji silnika 1,4TSI.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10
Zalety:elastyczny oszczędny dynamiczny

Odmiana silnika: 1,4TSI 150KM EA 211

Rocznik: 2016

Przebieg: 43000

Śr. spalanie: 7.5 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Bartosz 02.08.2020
Witam, Planuje kupić Golfa VII 1.4 tsi 150KM z aktualnym przebiegiem 170 tys km. Auto chce kupić z zamiarem jeżdżenia nim kolejne 4-5 lat, zrobię nim kolejne ok. 100 - 130 tys km. Poproszę o radę - jak sądzicie czy ta jednostka posłuży w takim razie docelowo 9 lat i 300 tys? Oczywiście planuje skrócić interwały wymiany oleju do 15 tys km i tankować przyzwoite paliwo, a na starcie wymienić rozrząd. Z góry dzięki za sugestie, porady i Wasze doświadczenia z tym silnikiem przy większych przebiegach.

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)

Najnowsze komentarze

Bartosz
02.08.2020
0
Witam, Planuje kupić Golfa VII 1.4 tsi 150KM z aktualnym przebiegiem 170 tys km. Auto chce kupić z zamiarem jeżdżenia nim kolejne 4-5 lat, zrobię nim kolejne ok. 100 - 130 tys km. Poproszę o radę - jak sądzicie czy ta jednostka posłuży w takim razie docelowo 9 lat i 300 tys? Oczywiście planuje skrócić interwały wymiany oleju do 15 tys km i tankować przyzwoite paliwo, a na starcie wymienić rozrząd. Z góry dzięki za sugestie, porady i Wasze doświadczenia z tym silnikiem przy większych przebiegach.