Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.4 16V TSI 122/125KM (EA211)

Wyświetleń: 4378
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.4 TSI/TSFI o mocy 122/125KM z oznaczeniem EA211 został wprowadzony na rynek w 2012 roku i są to najsłabsze odmiany. Jednostka zastąpiła poprzednią bardzo awaryjną wersję o oznaczeniu EA111. Konstrukcja o całkowicie nowej bardzo zaawansowanej technologii! W jednostce zastosowano wiele nowatorskich rozwiązań co miało przełożyć się na świetne osiągi przy niskim poziomie spalania. Podstawą było zbudowanie silnika, który będzie wolny od bardzo uciążliwych awarii jak jego imienny poprzednik o tej samej nazwie 1.4TSI  EA111. Jedna z bardziej rozpoznawalnych zmian jest w budowie układu rozrządu, obecna wersja jest napędzana paskiem z bezterminową wymianą a nie tak jak w poprzedniej wadliwym łańcuchem!!! Obecnie silnik przeszedł wiele modernizacji i zostały wyeliminowane awarie trapiące poprzednika. Co do kultury pracy tej jednostki jest na bardzo wysokim poziomie jak również dynamika oraz elastyczność. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany technologicznie o bardzo dobrych parametrach niskiej awaryjność oraz bardzo przyzwoitym poziomie spalania.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • niski poziom emisji spalin
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

-Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo.

Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Rozrząd !

W niektórych odmianach interwał wymiany rozrządu przypada na przebieg 240 tys.km !

Równorzędnie do nowszej odmiany 1.4 TS EA211 produkowane były starsze wersje 1.4 TS EA211 do roku 2015 które posiadały rozrząd oparty na łańcuchu.Najprościej odróżnić obie wersje po rozrządzie w nowszych jest pasek w starszej łańcuch.

Średnia (głosów 1):
(9.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 7

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(9.0)

Polecam!

Golf 7 Variant07.02.2020
Opinia:Golf Variant VII, rocznik 2014. Sprzedałem po 5 latach użytkowania i przejechaniu 82 tysięcy kilometrów. W tym czasie nie przytrafiła się żadna awaria silnika. Kultura pracy bardzo dobra, na postoju można stanąć obok maski i rozmawiać szeptem. W trakcie jazdy w kabinie również cicho, do ok. 130-140 km/h. Powyżej tego obroty są już dość wysokie i robi się głośniej. Generalnie auto do szybkich tras (160 km/h) nadaje się tak średnio, wprawdzie spalanie na poziomie 8-9 litrów to jeszcze nie tragedia, ale silnikowi brakuje nieco tchu. Trasa 120-140 km/h to spalanie ok. 6 - 6,5 litra. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 4,3 litra (trasa 80-90 km/h z zerowym ruchem na drodze, ale cztery osoby w samochodzie). W mieście od 6 do 7,5 litra, w zależności od natężenia ruchu. Jeśli chodzi o dynamikę, to auto niejednego sceptyka zaskoczyło. Ciągnie już od dołu i w aucie o masie niecałe 1300 kg do codziennej jazdy wystarcza bez problemu, a nawet zapewnia sporo przyjemności. Silnik do pierwszego serwisu brał nieco oleju (jedna albo dwie dolewki w ciągu 20 tys. km), później stosowałem olej Millers Oil 5W40 (wymiany co rok/15 tys. km) i oleju nie brał już nigdy więcej.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Zalety:Elastyczność, kultura pracy, niskie spalanie, przyzwoita dynamika
Wady:Do 82 tys. km żadne się nie ujawniły

Odmiana silnika: 122KM EA211

Rocznik: 2014

Przebieg: 82000

Śr. spalanie: 6.5 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)