Volkswagen

Silnik VW 1.8 16V TFSI 144KM-170KM EA888evo CJE

10364
Silnik VW 1.8 16V TFSI 144KM-170KM EA888evo CJE

Silniki Volkswagen TFSI / TFSI Evo są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.8 16V TFSI o mocy 144, lub 170KM z oznaczeniem EA888evo lub Gen.3 wszedł do produkcji w 2011 roku. Jest to trzecia generacja tej jednostki. Konstrukcja silnika została poddana modyfikacjom w celu uniknięcia poważnych usterek, które trapiły wersje poprzednie co pozwoliło wyeliminować wysoką awaryjność jednostki. Najważniejszą zmianą było wprowadzenie podwójnego układu wtryskowego, wspólnego wielopunktowego MPI oraz bezpośredniego FSI.


Najbardziej jednak oczekiwane zmiany zaszły w budowie głowicy, z której usunięto kolektor wydechowy oraz zastosowano nowe tłoki. Te zabiegi pozwoliły na wyeliminowanie dużego poboru oleju, co było zmorą poprzedniej wersji. Ulepszono układ doładowania, turbosprężarka otrzymała zawór spustowy sterowany elektronicznie oraz wprowadzono nowszej generacji termostat regulowany elektronicznie. Te oraz inne rozwiązania wpłynęły na wyższą kulturę pracy, lepszą dynamikę oraz niższy poziom spalania. a co najważniejsze silnik stał się praktycznie bezawaryjny. Użytkownicy aut z tym silnikiem będą usatysfakcjonowani dobrymi osiągami wysoką kulturą pracy oraz niskim poziomem spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • niska awaryjność
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobra elastyczność
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kody silnika: CJEB/CJED/CJEE

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

100%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię