Silniki Volkswagen TSI - Silnik 1.2 8V TSI 86KM (EA111)

Wyświetleń: 1819
MotoBenzyna

Silniki Volkswagen TSI

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 1.2 TSI/TFSI o mocy 86KM został wprowadzony na rynek w 2009 roku wraz z  VW Polo V i miał zastosowanie w samochodach klasy kompakt i mniejszych. Jednostka nowoczesna 8-zaworowa z jednym wałkiem. Blok wykonany z aluminium z bezpośrednim wtryskiem paliwa, turbosprężarką oraz rozrządem opartym na łańcuchu. Silnik musimy podzielić na dwie wersje pierwsza EA111 od 2009-2012r  8V-zaworowa z rozrządem opartym na łańcuchu oraz druga wersja EA211 od 2012r 16V-zaworowa z rozrządem opartym na pasku.To dwie znaczące różnice aczkolwiek jest ich więcej! Konstrukcja początkowych lat produkcji cierpiał na poważne awarie takie jak - rozciągający się łańcuch rozrządu, który często doprowadzał do poważnej awarii silnika serwisanci zalecają jego sprawdzenie i ewentualną wymianę przy 100 tys/km. Kolejnymi poważnymi problemami są awarie uszczelki pod głowicą jak również duży ubytek oleju. Problematyczne jest sterowaniem co przekładało się na złą pracę silnika, która czasami doprowadzała do wypalania tłoka !!! Silnik wyposażony jest w turbosprężarkę która jest dosyć awaryjna (zacinający się zawór). Co do kultury pracy jest na bardzo dobrym poziomie, również spalanie można zaliczyć na duży plus, które oscyluje w granicach 6-7L przy dosyć dynamicznej jeździe. Reasumując silnik konstrukcyjnie bardzo zaawansowany lecz przy złym użytkowaniu może przysporzyć sporo problemów co przełoży się na nie małe wydatki. Jeżeli mielibyśmy zainteresować się autem z tą jednostką to zdecydowanie po modernizacji  w wersji 16-zaworowej od 2012r z oznaczeniem EA211 w którym zostało wyeliminowane wiele przypadłości z wersji poprzedniej.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:8

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niskie poziom spalania

-Wady

  • rozciągający się łańcuch rozrządu
  • uszkodzenia uszczelki pod głowicą
  • problemy z turbiną- zacinający się zawór

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 2 lata.

Przegląd serwisowy co 2 lata.

Niezalecany do instalacji LPG

#####################################################################################

1.2 TSI/TFSI  (EA111 ) wersja od 2009-2012 - układ rozrządu napędza łańcuch  

UWAGA !!! na rozciągający się łańcuch /wymiany przy 100 tys km !!!

Zalecane wymiany co 15 tys lub1 rok  zwłaszcza przy wersji (EA111) z łańcuchem !!!

######################################################################################

1.2 TSI/TFSI (EA211)  wersja po 2012r układ rozrządu napędza pasek – wymiana po 210 tys km

OLEJ  wymiany oleju (co 30 tys. km lub 2 lata) producent zaleca  olej syntetycznego 5W-30 ze specyfikacją VW 504.00.

Średnia (głosów 2):
(7.2)
Trwałość
6.0/10
Utrzymanie
7.5/10
Dynamika
8.0/10
Głosy według opinii użytkowników:11

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 1

Opinie użytkowników

Średnia:
(6.7)

Odradzam!

Fabia II 1.2 tsi07.11.2019
Opinia:Niestety VW nie zaprojektowało bezawaryjnego rozrządu w tych silnikach. Najgorzej jest w autach przed rocznikiem 2012. Wady: rozciągający się łańcuszek rozrządu, wadliwy napinacz łańcuszka, rozciągający się łańcuch napędu pompy oleju, fabryczne tarcze ham i bębny z beznadziejnego materiału. Na plus zaskakuje spalaniem i dość przyzwoitą dynamiką, kulturą pracy silnika i dobrym prowadzeniem. Dość twarde zawieszenie pozwala pewnie trzymać się drogi.
Trwałość
4.0/10
Utrzymanie
8.0/10
Dynamika
8.0/10
Zalety:spalanie,dynamika

Odmiana silnika: 86KM/CBZA

Rocznik: 2012

Przebieg: 152000

Śr. spalanie: 6.0 l/100km

Średnia:
(7.7)

Polecam!

Roomster03.10.2017
Opinia:Skoda Roomster 1,2 86KM 160Nm silnik daje radę. Wyjazdy na wakacje ze wszystkim w samochodzie, a spalanie średnie z autostrad i dróg lokalnych 5,8. Można zejść do 5,5 przy jeździe bez układu nerwowego lub do 12,5 przy korkach i później pisku opon na 3(!) biegu. Nawiasem mówiąc nie wiedziałem, że da radę. 2 akcje serwisowe podkładka pod turbo i łańcuch. Auto od nowości, co 12-15kkm zmiana oleju. Oleju nie bierze, wbrew obiegowym opinią. Dynamiką powala moje drugie auto wolnossące o podobnej mocy. Kolejna obiegowa opinia, że LPG nie podejdzie. Podejdzie. VI generacji instalacje, są dedykowane całej rodzinie TSI, jak również GDI i T-GDI i innym z wtryskiem bezpośrednim. Pracują tylko wtryskiwacze benzynowe na gazie. Skoda montuje niższą generację i stosuje dotrysk benzyny celem "ochrony wtryskiwaczy". Silniki z grupy TSI jaki i podobne im to fajne rozwiązanie, ale mam wrażenie czytając i słysząc opowieści mechaników i użytkowników klient jest obecnie laboratorium doświadczalnym dla koncernów samochodowych. Wypuszczają niedopracowane technologie i za nasze pieniądze później je ew. rozwijają. Kiedyś nie do pomyślenia, obecnie standard. Ale silnik przynajmniej mój jak na razie działa bez problemu. Auto zresztą też.
Trwałość
8.0/10
Utrzymanie
7.0/10
Dynamika
8.0/10

Odmiana silnika: 86KM

Rocznik / Przebieg: 2010/118kkm

Średnie spalanie: 5.8 l/100km

Wybierz silnik i dodaj opinię

Silniki 1.0 TSI / TFSI EA211 (od 2015)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA111 (2009-2014)

Silniki 1.2 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA111 (2006-2015)

Silniki 1.4 TSI / TFSI EA211 (2012-2018)

Silniki 1.5 TSI / TFSI EA211evo (od 2018)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888 (2007-2012)

Silniki 1.8 TSI / TFSI EA888evo (2011-2017)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA113 (2004-2009)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888 (2008-2012)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo (2011-2016)

Silniki 2.0 TSI / TFSI EA888evo2 (od 2015)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA837 (2008-2016)

Silniki 3.0 TSI / TFSI EA839 (od 2016)

Silniki 4.0 TFSI EA824 (2012-2018)