Volkswagen

Silnik VW 1.6 16V FSI 110KM EA111

9169
Silnik VW 1.6 16V FSI 110KM EA111

Silniki VAG FSI / V6 / VR6 / V8 / W są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 1.6 16V FSI z rodziny EA111 o mocy 110KM z oznaczeniem BAD był stosowany w latach 2002-2006 w Audi A2, VW Golf IV oraz Bora. Konstrukcja nowoczesna, wyposażona we wtrysk bezpośredni. W tej odmianie w odróżnieniu do innych silników FSI zastosowano zamiast łańcucha pasek rozrządu a jego interwał przypada na 90 tys.km. Silnik o dobrej kulturze pracy, dynamiczny i palący zdecydowanie mniej od starszej wersji 1.6 MPI.


Niestety to koniec dobrych wiadomości, bo okazał się bardzo awaryjny i kosztowny w naprawach. Do najczęstszych awarii trzeba zaliczyć problemy z elektroniką, awariami cewki, czujników oraz nastawnikiem faz rozrządu. Kolejnym poważnym, problemem jest gromadzenie się nagaru na zaworach dolotowych. Podsumowując ta odmianę trzeba jednoznacznie stwierdzić, że w porównaniu do starszych konstrukcji jest ona zdecydowanie bardziej awaryjna oraz kosztowna w ewentualnych naprawach. Po stronie plusów trzeba zapisać wysoką kulturę pracy, dobrą dynamikę oraz przyzwoity poziom spalania.


Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • przyzwoity poziom spalania

Wady

  • wadliwa elektronika silnika
  • awarie cewki oraz czujnika
  • nagar na zaworach dolotowych
  • awarie sondy lambda
  • drogi montaż LPG (nie zalecany)

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po co.90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Instalacja LPG wymaga uwagi lub może powodować problemy

Kod silnika: BAD

Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

20%
0%
0%
0%
50%
10%
20%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię