Grupa Renault - Silnik 1.2 16V TCe D4Ft

Wyświetleń: 1162
MotoBenzyna

Grupa Renault

DaciaNissanRenault

Silnik 1.2 16V o mocy 101KM wszedł do produkcji w 2007 roku,był odpowiedzią na erę silników downsizingu.Konstrukcja została oparta na sprawdzonej jednostce wolnossącej 1.2 16V D4Ft 75KM która była stosowana od 1999 roku.Podstawową zmianą było zastosowanie turbosprężarki oraz wzmocnienie konstrukcji silnika zwłaszcza głowicy.Te zmiany pozwoliły na uzyskanie mocy 101KM oraz wyższego momentu obrotowego co przełożyło się na bardzo dobrą dynamikę oraz elastyczność.Silnik charakteryzuje się dobrą kultura pracy i niskim poziomem spalania.W opinii użytkowników właśnie ta odmiana uchodzi za bardzo trwałą a jej awaryjność na niskim poziomie.Jednak nie jest wolna od drobnych awarii takich jak problemy z przepustnicą przy przebiegach 100tys/km co wymaga wyczyszczenia, problemem może być świeca zapłonowa którą należy wymieniać co 60 tys/km. Nie jest to duży problem, ponieważ części są w bardzo przystępnych cenach a serwis nie sprawia większych problemów.Ogromnym plusem tej odmiany jest bardzo dobra dynamika świetna elastyczność oraz niski poziom spalania.Trzeba nadmienić że występują dwie odmiany silnika o tym samym oznaczeniu (1.2 TCe) wersja D4Tf z wtryskiem wielopunktowym oraz wersja nowsza H5Ft z wtryskiem bezpośrednim.Nowsza odmiana posiada moce 115KM 125KM i 130KM z rozrządem opartym na łańcuchu o nowszych rozwiązaniach technologicznych.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoki moment obrotowy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • łatwość montażu LPG

-Wady

  • najczęstsze usterki to awarie cewek zapłonowych
  • problemy ze świecami zapłonowymi wymiana co 60 tys/km
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

Rozrząd: Pasek, wymiana po po.120.000 km.

Ilość oleju silnikowego: 4 L, typ oleju: Elf 5W40, wymiana po co 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co co 20.000 km.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 1):
(10.0)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10
Głosy według opinii użytkowników:10

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 5

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj

Opinie użytkowników

Średnia:
(10.0)

Polecam!

Krzysztof29.09.2018
Opinia:Silniczek posiadam od dwóch lat w Clio i jestem bardzo zadowolony,niskie spalanie dobre osiągi i zerowa awaryjność.Rzeczywiście jest to prosta konstrukcja która została doposażona w Turbo i podniesiono moc.Dużo się naczytałem przed zakupem bo jak słyszałem że turbina to się bałem że to jakiś dziwoląg.Od dwóch lat jako trzeci właściciel zrobiłem prawie 30 tys i nic złego mnie nie spotkało.Oczywiście nie jest to silnik do rajdów ale swoją moc posiada i sprawnie się zbiera ze świateł a na trasie ładnie odchodzi.Polecam jak najbardziej niema co się bać.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
10.0/10

Model / Moc: Clio 101KM

Rok / Przebieg: 2007 r 180.tys

Śr. spalanie: 6.7 l/100km