Silniki Suzuki - Silnik 1.2 16V DualJet SHVS

Wyświetleń: 1165
Silnik 1.2 16V DualJet SHVS

Silniki Suzuki

Suzuki

1.2 DualJet SHVS o mocy 90KM to mikro-hybryda (Mild Hybrid) która występuje w modelach Suzuki Baleno, Ignis oraz Swift. System jaki zastosowała firma Suzuki jest bardzo uproszczony w porównaniu do klasycznych napędów hybrydowych. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania silnika spalinowego podczas ruszania oraz nagłego przyspieszenia. Rozwiązanie to jest bardzo proste przez co może być montowane praktycznie z każdym silniku. Pierwsze takie wsparcie dla jednostki benzynowej o nazwie SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) pojawiło się w modelu Baleno a potem w Swifcie oraz Ignisie. Zasada działania ma na celu jedynie wspomaganie silnika spalinowego a cały układ składa się z systemu ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość. W zależności od zapotrzebowania system działa jako silnik elektryczny i wspomaga auto podczas ruszania lub nagłego przyspieszania i generuje dodatkowo 50Nm. Pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 3Ah umieszczonej pod siedzeniem kierowcy. Rozwiązanie to jedynie wpływa na niższe spalanie, nie ma przełożenia na lepsze osiągi oraz dodatkową moc. Przy tym systemie nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe na napędzie elektrycznym po prostu jest to nie możliwe. Biorąc pod uwagę modele w jakim zastosowano to rozwiązanie bezsprzecznie jest to duży plus zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie często auto porusza się w ulicznych korkach.

SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-suzuki-swift-ignis-i-baleno-hybrid-po-co-taka-hybryda,nId,2435270#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki

Czytaj więcej na http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/news-suzuki-swift-ignis-i-baleno-hybrid-po-co-taka-hybryda,nId,2435270#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • dobra kultura pracy
  • przyzwoita dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 3.2 L, typ oleju: Shell Am-L 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Dobrze współpracuje z instalacją LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 3

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię