Silniki BMW - Silnik 4.4 Active Hybrid N63

Wyświetleń: 1009
MotoBenzyna

Silniki BMW

BMW

Silnik 4.4 Active hybrid zastosowanie w samochodach BMW X6 oraz Serii 7. Bazą jest silnik 4.4 TwinPower N63 do którego został dołączono silnik elektryczny.W wersji BMW X6 moc wyjściowa auta to 407KM z maks.momentem 600Nm do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 91KM i 260Nm co wspólnie daje moc 485KM i 780Nm.W tej wersji zastosowano inne rozwiązania, przede wszystkim auto może poruszać się bezpośrednio na samym silniku elektrycznym nie wile bo jedynie kilka kilometrów.Dwa napędy które są w X6 czynią ją najmocniejszą hybrydą na świecie !!! Napęd sprzężony jest z 7-biegowym automatem który napędza cztery koła ,który w trybie ręcznym napędzany jest przez silnik spalinowego.W tej wersji silnik współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 86KM oraz 91KM,ten układ powstał przy współpracy z Mercedesem,Chryslerem oraz GM.W tych zestawieniach BMW X6 może korzystać z kilku wersji napędu,spalinowy,elektryczny lub wspólny,wszystko jest uzależnione od warunków w jakich się znajdzie.Na samym silniku elektrycznym auto może pokonać odcinek 2km z prędkością 60KM/h potem automatycznie przechodzi na tryb spalinowy lub wspólny.Ładowanie akumlatorów niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 2.4kWh  odbywa się również podczas hamowania.Producent podaje że spalanie przy tym napędzie hybrydowym zmniejszyło się o 20% a wynik jaki można osiągnąć to około 10l/100km.W wersji BMW Serii 7 moc wyjściowa to 448KM z maks.momentem 650Nm do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 20KM i 210Nm co łącznie daje moc 465KM i 700Nm. W drugiej odmianie moc jest mniejsza jednak tu mamy doczynienia całkowicie z innym segmentem auta.Tak ja w wersji X6 ładowanie również odbywa się przez odzyskiwanie energii podczas hamowania a energii gromadzi się w bateriach litowo-jonowych ukrytych w części bagażowej.W tym zastawieniu włącznie z silnikiem spalinowy współpracuje silnik elektryczny przez co udało się zredukować spalanie do 17% to około 9.5l na 100km.Wpływ na te osiągi mają również systemy start&stop oraz 8-biegowa przekładania zmiany biegów.Dużym plusem jest wykorzystanie energii z akumlatorów podczas postoju np. układu klimatyzacji gdzie mozna zaprogramować temperaturę oraz wszelkich układów pokładowych.Podsumowując obie wersje silników śmiało można powiedzieć że są bardzo dobrym rozwiązaniem które bezsprzecznie obniża koszty użytkowania auta.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:8-cylindrowy

Ilość zaworów:32

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika

-Wady

  • wysokie koszty utrzymania

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.5 L, typ oleju: Castrol 5W30.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 1

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię